Ryanair a adoptat luni un ton prudent cu privire la cererea de călătorii pentru restul anului şi şi-a redus prognoza de creştere a numărului pasagerilor, din cauza întârzierilor livrărilor de avioane ale Boeing, după ce profitul său trimestrial a depăşit nivelurile pre-pandemie, transmite CNBC.
Ryanair, care a efectuat zboruri cu un număr record de pasageri atât în mai, cât şi în iunie, a declarat că cererea pare robustă pentru restul verii, tarifele fiind estimate să continue să crească, dar la o rată procentuală mai scăzută de două cifre, din iulie până în septembrie.
Tarifele pentru pasagerii care rezervă în apropierea datei de plecare au scăzut la sfârşitul lunii iunie şi începutul lunii iulie, iar CEO-ul Michael O’Leary a spus că transportatorul low-cost va trebui probabil să stimuleze cererea prin preţuri mai mici în această iarnă, când va avea de ocupat cu 25% mai multe locuri decât în 2019.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Acţiunile Ryanair, în creştere cu 26% în acest an, pe fondul unui boom post-pandemie, au coborât luni cu până la 4,3%, la 15,74 euro, în urma informaţiilor.
”Suntem îngrijoraţi de impactul acestor tendinţe macroeconomice. Inflaţia preţurilor de consum, ratele mai mari ale dobânzilor, ratele ipotecare mai mari ar putea afecta cheltuielile de consum în a doua jumătate a anului”, a spus O’Leary într-o prezentare pentru analişti.
El a adăugat că acest lucru ar fi în cele din urmă bun pentru creşterea Ryanair, deoarece clienţii vor continua să zboare, dar vor deveni mai sensibili la preţuri.
Compania aeriană irlandeză, cea mai mare din Europa după numărul de pasageri, a înregistrat un profit după impozitare de 663 de milioane de euro (737,26 milioane de dolari) pentru cele trei luni încheiate în iunie, după ce traficul a crescut cu 11% faţă de an şi tarifele medii au crescut cu 42%.
Aceasta, comparativ cu un profit de 170 de milioane de euro în urmă cu un an, când a început revenirea la călătorii şi a depăşit maximul anterior din primul trimestru al anului fiscal, 397 de milioane de euro, în 2017.
Analiştii antipaseră un profit de 620 de milioane de euro în perioada raportată.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.