Ruşii au cumpărat mai multe maşini chinezeşti în primul trimestru al anului 2023 decât automobile Lada, cel mai popular vehicul fabricat local din Rusia, au arătat datele publicate joi, dovadă a prezenţei în creştere a Chinei în economia Rusiei, în timp ce producătorii de automobile occidentali se îndreaptă spre ieşire, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Exodul producătorilor auto occidentali restrânge opţiunile pentru consumatorii ruşi, care trebuie să se obişnuiască cu preţuri mai mari şi cu mărcile chinezeşti, precum Haval, Chery şi Geely.

În ianuarie-martie, vânzările de vehicule comerciale uşoare şi de pasageri noi în Rusia au scăzut cu 44,7%, până la 153.477 de vehicule, conform datelor publicate joi de Asociaţia Întreprinderilor Europene (AEB).

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Vânzările din martie au fost cu 10,6% mai mici faţă de anul precedent, la 48.414 vehicule.

Pe baza calculelor Reuters, 64.483 dintre maşinile cumpărate în primul trimestru au fost chinezeşti şi 64.240 au fost Lada, produse de cel mai mare producător auto din Rusia, Avtovaz.

Cota de piaţă atât pentru mărcile chinezeşti, cât şi pentru Lada a depăşit 40%.

Industria auto din Rusia a fost puternic dependentă de investiţii, echipamente şi piese din străinătate şi a fost puternic afectată de consecinţele sancţiunilor occidentale şi de exodul producătorilor de automobile, ca răspuns la trimiterea de trupe de la Moscova în Ucraina, în februarie 2022.

Vânzările de maşini noi au scăzut cu 59% în 2022. De atunci, statul rus a strâns active de la Renault, Nissan şi Toyota, adesea pentru un preţ nominal.

Producţia de maşini noi în Rusia a scăzut la cel mai redust nivel de la prăbuşirea Uniunii Sovietice, iar preţurile pentru vehiculele noi au crescut dramatic, slăbind cererea într-un moment în care consumatorii ruşi rămân precauţi cu privire la cheltuielile mari.

Rusia caută acum investiţii şi parteneriate din ceea ce numeşte ţări ”prietenoase”, cele care nu au impus sancţiuni, şi încearcă să repornească producţia la fabricile deţinute anterior de producătorii de automobile occidentali.

AEB a estimat anterior că vânzările vor creşte cu 12% în 2023, la aproximativ 770.000 de vehicule, cu mult sub cele peste 1,6 milioane de vehicule noi vândute în 2021.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.