Peste 20.000 de automobile second hand au fost cumpărate de români, anul acesta, prin intermediul platformei de anunţuri Autovit.ro, iar cele mai căutate mărci au fost Volkswagen, BMW, Audi şi Opel, care au înregistrat peste 2.000 de tranzacţii fiecare, a anunţat joi site-ul Autovit.ro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Cele mai căutate maşini ale anului s-au încadrat în segmentul de preţ 5.000 - 10.000 de euro, iar cele mai solicitate modele au fost berlinele şi maşinile de familie, în timp ce decapotabilele, MPV-urile sau maşinile de clasa A s-au vândut mai greu.

În topul modelelor preferate de români se numără VW Passat, VW Golf, BMW Seria 3, Audi A4 şi Opel Astra, potrivit datelor Autovit.ro.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Printre primele 10 mărci auto preferate de români, cinci sunt ale unor producători germani.

Românii prefer[ tot mai mult ;i SUV-urile. Spre exemplu, în 2016 s-au vândut aproape 1.000 de SUV-uri marca BMW şi câteva sute de modele SUV de la Audi.

"Sunt mulţi factori de care depinde timpul în care anunţul ajunge să se transforme în achiziţie. Mărcile germane, atât cele de volum cât şi cele premium, sunt mai căutate, astfel că vânzarea acestor maşini este mai rapidă. Contează mult şi în ce stare estetică şi tehnică este maşina, dar esenţial rămâne preţul", a declarat directorul de vânzări al Autovit.ro, Cristian Cojocaru.

Potrivit Autovit.ro, modelele marca Opel se vând cel mai repede, la aproximativ 14 zile după ce anunţurile au fost publicate pe site.

Modelele Volkswagen, Skoda, Audi şi Ford stau online în medie trei săptămâni, în timp ce la peste jumătate dintre mărci timpul mediu de vânzare este de o lună.

Printre mărcile care se vând mai greu se numără Subaru (şapte săptămâni), Volvo (aproape şase săptămâni), Ssansgyong (50 de zile), Jaguar, Lancia şi Jeep (peste 40 de zile).

Românii au fost interesaţi în 2016 şi de maşini ale unor mărci rare. În total s-au vândut 14 maşini Dodge în medie, fiecare în aproximativ 60 de zile, 18 maşini Daihatsu, cu o medie de două săptămâni pe site, şi zece maşini Saab, cu o medie tot de două săptămâni.

Printre modelel preferate se numără Opel Astra, Volkswagen Passat şi Audi A4. Astfel de modele îşi găsesc cumpărător într-un interval între 14 şi 18 zile aproape la fel de rapid ca şi în cazul automobilelor Dacia Logan, Volkswagen Golf şi Ford Focus,.

Alte modele populare care îşi găsesc repede clienţi sunt Renault Megane (21 de zile), Skoda Fabia (17 zile), Volkswagen Polo (16 zile), Opel Corsa (14 zile), Ford Fiesta (18 zile), Audi A3 (28 de zile).

SUV-urile îşi găsesc ceva mai greu clienţi, dar se vând în număr destul de mare. Astfel, la BMW şi Audi media este de 29 de zile.

SUV-uri precum Dacia Duster, Ford Kuga, Hyundai ix35, Mazda CX-3, Mitsubishi Outlander, Opel Mokka şi Volkswagen Touareg sunt vândute în aproximativ patru săptămâni.

La polul opus, cel mai greu se vând modele de nişă precum Audi A1, BMW Seria 6, Dacia Sandero Stepway, Fiat Panda, Honda Civic, Land Rover Discovery, Peugeot 3008 şi Volkswagen Scirocco a căror timp mediu de vânzare este de 45-60 de zile.

Sunt şi modele în cazul cărora achiziţia are loc la peste trei luni de la postarea anunţului, câteva exemple fiind Hyundai Coupe (126 de zile), Jeep Cherokee (118 zile) sau Mercedes-Benz GLA (99 de zile).

Piaţa maşinilor second hand din import a avut cele mai bune prime nouă luni din ultimii şapte ani, numărul unităţilor înmatriculate fiind de 222.859, în creştere cu 24% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor publicate de site-ul de anunţuri Autovit.ro.

Coroborând cele mai recente statistici publicate de Institutul Naţional de Statistică(INS), Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile şi Autovit.ro, rezultă că circa 75% dintre autoturismele înmatriculate în România în primele nouă luni sunt maşini second hand aduse din străinătate şi doar în jur de 22% sunt maşini noi.

În 2015, înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 15,7%, la 81.162 de unităţi. Anul de vârf pentru înmatriculările de autoturisme noi în România a fost 2007, cu 312.589 de înmatriculări.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.