Fashion Days, unul dintre cei mai mari retaileri online de modă din România, estimează că va atinge pentru prima dată o cifră de afaceri fără TVA de 1 miliard de lei în anul fiscal următor, care începe în luna aprilie 2024, faţă de acest an. Robert Berza, general manager al Fashion Days, precizează că aceste rezultate sunt pentru cele trei pieţe în care activează, România, Ungaria şi Bulgaria. Compania deschide sezonul de Black Friday 2023, începând din dimineaţa zilei de luni, 6 noiembrie, când preconizează vânzări de 70 milioane lei fără TVA doar în România.
”În anul fiscal 2024 faţă de 2023 noi ne dorim o creştere undeva la 15% faţă de aceeaşi valoare din acest an. În cifre absolute ar însemna undeva la peste 120-130 milioane lei în plus faţă de ce am realizat. Cu siguranţă vom încerca să ne apropiem de 1 miliard de lei cifră de afaceri fără TVA anul viitor. Noi ne uităm în ani fiscali, nu ani calendaristici. La noi, anul fiscal începe pe 1 aprilie şi se termină pe 31 martie. Per total, anul 2024 ar trebui să fie cam 1 miliard de lei, creştere undeva la 15% faţă de 2023”, spune Robert Berza, general manager al Fashion Days, care pune această majorare pe creşterea accentuată a gamei.
Din totalul afacerilor, România reprezintă 70% din business-ul total al Fashion Days.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
El estimează pentru anul 2022 o cifră de afaceri de circa 800 milioane lei.
Cele mai căutate produse vestimentare sunt cele din gama sport.
”Zona de sport şi branduri premium care au un look sport ca şi categorie ar fi cea mai căutată constant. Brandul numărul 1 la noi la nivel de an este Nike, a fost şi anul trecut şi probabil va fi şi anul viitor. Asta ne arată apetitul românilor pentru sport, deşi avem 500 de branduri de diferite opţiuni. În valoare, categoria numărul 1 este încălţămintea sport. Însă noi vindem destule produse de fashion care costă peste 2.000-3.000 lei. De asemenea, faţă de anii anteriori, produsele care sunt peste 1.000 lei (echivalentul a 200 de euro) la client au o creştere semnificativă, chiar şi în contextul creşterii inflaţiei şi a percepţiei oamenilor că nu o ducem atât de bine, datele arată că zona premium şi luxury a crescut mai mult decât business-ul şi creşte constant cu două cifre şi sperăm să facem astfel şi în viitor”, a adăugat Robert Berza.
El afirmă că românii se uită la brand mai mult decât vecinii unguri, de exemplu, însă asta s-ar datora faptului că îşi doresc produse de calitate.
”Cred că este efectul educaţiei pe care am primit-o cu toţii, că suntem prea săraci să ne luăm lucruri ieftine. Oamenii înţeleg că un produs mai scump de la un brand mai cunoscut înseamnă şi calitate. Că o să te ţină mai mulţi ani decât un lucru ieftin. Potrivit unui studiu, suntem singura ţară din regiune pentru care raportul calitate-preţ este numărul 1 când se uită la produse, iar în alte ţări din regiune preţul este atributul numărul 1”, a precizat el.
Fashion Days, liderul pieţei de fashion online, deschide sezonul de Black Friday 2023, începând din dimineaţa zilei de luni, 6 noiembrie. Atât în aplicaţia mobilă, cât şi pe platforma online, clienţii vor beneficia de reduceri la peste 700 de branduri de top.
Fashion Days preconizează vânzări de 70 milioane lei fără TVA doar în România în ziua de Black Friday.
Valoarea stocului disponibil atinge un nou record de 280 de milioane de lei, oferind cele mai multe reduceri din an.
Clienţii sunt încurajaţi să opteze pentru livrarea în cele aproape 4.000 de lockere easybox din ţară.
De asemenea, există posibilitatea de a primi banii înapoi în cont în doar 30 de minute de la predarea produselor returnate, simplificând procesul de retur.
“Black Friday are în acest an, conform studiului Kantar, premisele pentru a fi un record absolut pentru shoppingul online de fashion. Majoritatea produselor au cele mai bune preţuri din ultimele 365 de zile şi două treimi dintre comenzi ajung la cumpărători până în weekend”, a declarat Robert Berza, General Manager Fashion Days.
De Black Friday 2023, preţurile încep de la:
- Jachete – de la 99,99 lei
- Bocanci & ghete – de la 149,99
- Pantofi sport – de la 99,99
- Genţi – de la 69,99
Brandurile cu cele mai mari discount-uri de Black Friday 2023:
- Până la - 55%: Levi's, Karl Lagerfeld, Guess
- Până la - 53%: Puma
- Până la - 45%: Calvin Klein Jeans, Nike
- Până la - 43%: Hugo, Columbia
- Până la - 40%: UGG, Tommy Jeans
Potrivit unui sondaj recent realizat de Kantar, 26.6% dintre românii care intenţionează să facă cumpărături de Black Friday iau în considerare să cumpere articole vestimentare, marcând astfel o creştere semnificativă statistic faţă de anul anterior (+4.2%), când acest procent era de 22.4%. Aceste cifre reprezintă un maxim istoric pentru această categorie, plasând piesele vestimentare în topul celor mai căutate produse în timpul Black Friday.
De asemenea, încălţămintea rămâne o categorie de interes, cu 12.3% dintre potenţialii cumpărători de Black Friday care iau în considerare să achiziţioneze astfel de produse în timpul evenimentului, faţă de 9,9% anul trecut. Astfel, şi această categorie ajunge la cel mai înalt nivel de considerare înregistrat până acum.
Studiul Kantar România a fost realizat în perioada 17-23 octombrie, pe un eşantion de 2001 respondenţi, cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, reprezentativ la nivel naţional.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.