Directorul executiv al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, George Bădescu, a declarat, marţi, după consultările de la Palatul Victoria, că a fost doar o discuţie exploratorie, dar ”este important că decizia va fi luată pentru toţi operatorii de pe lanţul economic, deci nu se va limita doar la comercianţi sau în zona de procesare”. El a precizat că ”nu s-a discutat despre cifre, nu s-a discutat despre numere”, dar la următoarea şedinţă se va stabili probabil o listă de produse de bază. ”Ideea este că se va implementa pe o perioadă limitată, ca o soluţie de avarie”, a menţionat el.
”Deocamdată nu s-a discutat pe cifre concrete, s-a făcut un sumar al produselor care putea să intre pe... în general produsele de bază, aşa cum sunt ele definite şi în codurile CAEN... e vorba de carne, lapte, ouă, legume-fructe, panificaţie, nimic deosebit (...) Încă nu am ajuns foarte departe, pentru că aceasta a fost, să spunem, o discuţie exploratorie, însă este important că decizia va fi luată pentru toţi operatorii de pe lanţul economic, deci nu se va limita doar la comercianţi sau în zona de procesare”, a declarat, marţi, George Bădescu, director executiv al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România.
El a menţionat că eventualele aspecte comerciale vor fi validate de Consiliul Concurenţei.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
”Nu s-a discutat despre cifre, nu s-a discutat despre numere, însă este evident că există o atmosferă generală pozitivă şi noi ne-am exprimat aprecierea pentru că a existat acest dialog. Discutăm aici despre faptul că inflaţia nu este un fenomen pozitiv şi trebuie să găsim formule prin care să se păstreze această putere de cumpărare”, a adăugat el.
El a precizat că nu s-a stabilit nici de când se va aplica măsura.
Întrebat ce s-a stabilit, reprezentantul retailerilor a menţionat: ”În primul rând că se va aplica pe întreg lanţul, că este necesar să vedem formule prin care inflaţia să ajungă cât mai repede la o singură cifră şi, de asemenea, să păstrăm puterea de cumpărare la produsele de bază”.
”Vorbim despre definirea unei liste de produse de bază, acesta ar fi primul pas şi discuţiile de astăzi au fost practic o trecere în revistă, un sumar al, să zicem, situaţiei în general şi al unor posibile produse”, a afirmat Bădescu.
El a adăugat că la următoarea şedinţă, care va avea loc ”repede”, va fi ”o discuţie pe concret”.
”Nu s-a convenit asupra unei cifre sau asupra unui număr, fiecare va face o analiză, o evaluare şi la viitoarea şedinţă se va ajunge probabil la o listă de produse pentru care s-ar putea lua în considerare să existe anumite soluţii care să producă această scădere la raft a produselor de bază”, a continuat el.
El a explicat că este prematur să se discute despre procente la care să se renunţe din adaosul comercial.
”În orice caz, ideea este că se va implementa pe o perioadă limitată, ca o soluţie de avarie. (...) Nu avem de comunicat în acest moment lucruri decisive sau super concrete sau numere sau procente, pentru că într-adevăr asta a fost prima discuţie şi exploratorie. E important în beneficiul cui va fi făcută şi aceasta va fi, fără îndoială, în beneficiul consumatorului din România. Ceea ce este foarte important este să avem un parteneriat cu toţi cei care pot contribui la menţinerea puterii de cumpărare pe piaţa din România şi să sprijinim piaţa din România şi consumatorul român”, a punctat Bădescu.
Întrebat de ce nu a venit mai devreme acest parteneriat, el a replicat: ”Fiecare retailer a făcut eforturi în acest sens şi discuţiile pe care le-am avut şi în perioada anterioară (...)”.
”Ne amintim că ne-am angajat să reducem pentru o anumită catergorie din produsul lapte un anumit procent şi ne-am ţinut de cuvânt”, a menţionat el.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...