Comerţul online s-ar putea tripla în următorii zece ani în România, acesta reprezentând în prezent 6% din totalul comerţului, faţă de 50% în Germania, de exemplu, este însă nevoie de investiţii foarte mari, a declarat pentru News.ro Dragoş Diaconu, CEO WatchShop.ro

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Am crezut şi credem în tot ce înseamnă comerţul online. E însă loc de creştere. Oamenii sunt interesaţi să cumpere online lucruri din necesitatea unei case. Totuşi, acum, comerţul online este la 6% din totalul comerţului, este la un nivel incipient faţă de alte state din vestul Europei. Bănuim că în următorii zece ani lucrurile vor evolua, ne aşteptăm la o triplare a business-ului care există în prezent, să ajungă la aproape 18-20% din totalul comerţului. Lucrurile pot fi mai bine de atât”, a declarat pentru News.ro Dragoş Diaconu, CEO WatchShop.ro, unul din cele mai mari magazine online de ceasuri din România.

El spune că, în Anglia, comerţul online reprezintă 65% din tot comerţul, în timp ce în Germania este peste 50%.

”Trebuie investit în continuare foarte mult. Există şi o tendinţă de a merge către automatizare, dar oamenii au încă nevoie de consiliere, de contact uman atunci când achiziţionează ceva”, a adăugat el.

În, prezent, WatchShop.ro deţine o cotă de peste 20% din piaţa de ceasuri online. Compania a fost  deschisă în septembrie 2009, după ce începuse criza financiară.

”40% din clienţii noştri sunt din Bucureşti, iar cele mai importante pieţe pentru noi, după capitală, sunt Braşiv, Timişoara, Cluj şi Craiova”, a precizat reprezentantul companiei.

Valoarea medie a unui ceas achiziţionat online s-a dublat în ultimii zece ani, mai spune Dragoş Diaconu.

”Pe de-o parte, a crescut puterea de cumpărare a românilor, iar acest lucru s-a reflectat şi în valoarea medie a comenzii. Pe de altă parte, a crescut încrederea în comerţul online şi clienţii au început să aibă curaj să comande produse mai scumpe de pe Internet. Coşul mediu de cumpărături este de 450 de lei în prezent. Dacă în urmă cu zece ani, clienţii erau dispuşi să aloce aproximativ 200-300 de lei pentru un ceas , acum comanda medie este de 100 de euro pentru un ceas. Practic, valoarea medie a unui ceas achiziţionat online s-a dublat”, precizează Diaconu.

Compania anunţă dezvoltarea business-ului de distribuţie şi are în plan totodată să colaboreze cu 25 de magazine în care va vinde brandurile importante exclusiv în România (William S., Ingersoll, Accurist şi Sekonda). 

Compania vizează şi extinderea portofoliului de branduri importate exclusiv.

WatchShop.ro este unul din cele mai mari magazine online de ceasuri originale din România, cu peste 17.000 de modele disponibile, având totodată şi două magazine fizice în Bucureşti.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.