Fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc susţine, sâmbătă, că finanţarea pentru autostrada Sibiu-Piteşti este suspendată de către Comisia Europeană din cauza unor probleme de mediu, iar Guvernul refuză să spună ceva despre subiect. În replică, actualul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, afirmă că proiectul nu este blocat, iar Comisia a solicitat o serie de clarificări privind impactul autostrăzii asupra mediului. ”Pentru a fi suspendată finanţarea acestui proiect major de infrastructură, acesta ar fi trebuit să fie aprobat de către CE, lucru care nu s-a întâmplat până acum”, afirmă Lucian Bode.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Un lucru foarte periculos s-a întâmplat pentru unul dintre proiectele vitale de infrastructura din Romania şi anume: Comisia Europeană a trimis o notificare de suspendare a finanţării din fonduri europene pentru Sibiu-Piteşti din cauza unor probleme pe mediu (pentru cei care nu-şi mai amintesc: obiectivul avea acord de mediu obţinut în decembrie 2018). Nimeni din Guvern nu ne zice nimic. Toată lumea tace! Poate aşa e mai bine! Poate aşa trebuie! Nu, dragi romani, nu trebuie aşa!”, a scris, sâmbătă, Răzvan Cuc pe contul de Facebook.

Potrivit acestuia, în recenta vizită la Bruxelles, premierul Ludovic Orban ”ar fi trebuit să «dea cu pumnul în masă» pentru ca acest proiect sa îşi continue implementarea prin finanţare din fonduri europene!”.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

”Din păcate, ce nu înţelege sau poate chiar nu ştie premierul este că această notificare de suspendare crează un precedent foarte periculos pentru tot ce înseamnă proiecte de infrastructură din România finanţate din fonduri europene!”, a mai scris Cuc.

În replică, actualul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, a postat un mesaj pe Facebook în care afirmă că proiectul Sibiu - Piteşti nu este blocat!

”Comisia Europeană a solicitat României, în data de 23 decembrie 2019, o serie de clarificări privind impactul autostrăzii SIBIU-PITESTI asupra mediului, pe traseul acesteia. Comisia Europeană nu a transmis nicio scrisoare de suspendare. Documentul transmis de Comisie se numeste scrisoare de observaţii”, a scris Bode.

Potrivit acestuia, potrivit regulamentelor europene, CE are la dispoziţie 3 luni pentru adoptarea unei decizii de aprobare de la momentul transmiterii.

”În cazul în care se solicită informaţii suplimentare, se suspendă curgerea acestui termen de 3 luni până la primirea răspunsului din partea României. Ce uită cei care aruncă petarde în spaţiul public este că Acordul de mediu, parte a acestui proiect, a fost publicat şi transmis către Bruxelles de Guvernul care era atunci la Palatul Victoria, în speţă Guvernul PSD. Mai exact, de colegii de partid ai domnului Cuc, miniştrii Şova şi Plumb. Lor ar trebui să le adreseze întrebări cu privire la ceea ce au transmis la Bruxelles! Nu e nicio problemă, ne-am obişnuit să deblocăm ce a rămas de la PSD”, a mai scris Bode.

Acesta prcizează că în ultimele două săptămâni, la nivelul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, au avut loc mai multe întâlniri de lucru cu autorităţile implicate, pentru a se răspunde cu celeritate la clarificările solicitate.

”Chiar luni, 13.01.2020 va avea loc o întâlnire cu toţi factorii implicaţi - Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Ministerul Mediului, Ministerul Fondurilor Europene, Agenţia Naţională pentru Arii Naturale Protejate, Agenţia Naţională de Protecţia Mediului precum şi experţii Jaspers. În condiţiile în care protejarea mediului este una din priorităţile cheie ale CE, aceste clarificări fac parte din procesul normal de evaluare al oricărui proiect major de infrastructură. Aceste cerinţe nu sunt doar pentru proiectele din România, ci şi pentru proiectele depuse de către alte state”, a mai explicat Lucian Bode.

Potrivit acestuia, transmiterea proiectului către CE urmăreşte asigurarea finanţării din fonduri externe nerambursabile, din punct de vedere fizic proiectul mergând înainte pe fiecare tronson în funcţie de faza de evoluţie (lot 1 - contract semnat, lot 2-3 documentaţie tehnică, lot 4-5 licitaţie).

„PS: Ca să rămână scris şi să înţeleagă şi cei care cred că ştiu, dar eu sunt sigur că nu ştiu: pentru a fi suspendată finanţarea acestui proiect major de infrastructură, acesta ar fi trebuit să fie aprobat de către CE, lucru care nu s-a întâmplat până acum!”, afirmă ministrul Transporturilor.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.