METROREX SA nu va putea să respecte calendarul orientativ pentru atingerea jaloanelor programului de finanţare prin PNRR pentru magistrala de metrou M4, tronsonul Gara de Nord - Filaret, este concluzia unui raport al Corpului de Control al Ministerului Transporturilor. Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a afirmat, referitor la riscul de a pierde finanţarea de aproape 300 milioane euro prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă pentru magistrala de metrou M4, că este convins că termenele necesare pentru implementare şi alte lucruri legate de proiect erau cunoscute de persoana care a prins proiectul în PNRR. „Faptul că au trecut acest M4 în PNRR e un semn de întrebare”, a adăugat el.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Conform unui raport al Corpului de Control al Ministerului Transporturilor, în ceea ce priveştemagistrala M4: Bucureşti- Secţiunea 1: Gara de Nord- Filaret, inclusă pentru finanţare în PNRR, va fi practic imposibil ca METROREX SA să respecte calendarul pentru atingerea jaloanelor prevăzute de programul de finanţare.
Potrivit echipei de control, nu va fi posibil ca în trimestrul lV din 2022 să aibă loc semnarea contractelor pentru 50% din lucrări, prin derularea unor licitaţii şi prin obţinerea autorizaţiilor necesare.
 
Totodată, echipa de control a constatat că, deşi METROREX SA a beneficiat de finanţarea necesară pentru a avea un proiect ”matur” ce poate fi finanţat pentru implementare, în prezent, e necesară actualizarea Studiului de Fezabilitate în vederea punerii în aplicare a finanţării din PNRR pentru construcţia Magistralei M4: Bucureşti- Secţiunea 1: Gara de Nord- Filaret, cu alocarea de fonduri suplimentare din bugetul Metrorex SA.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.