Comerţul online se dezvoltă într-un ritm alert în România şi va ajunge la 3,6 miliarde de euro în 2018 cu o creştere de 30% comparativ cu anul 2017, procent semnificativ mai mare faţă de media europeană, în contextual în care extinderea în online reprezintă o oportunitate de menţinere a afacerii în faţa marilor lanţuri comerciale, potrivit datelor publicate marţi de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Însă, legislaţia din România este învechită, ceea ce poate împiedica dezvoltareaa comerţului online în actualul context global, consider directorul executive al ARMO, Florinel Chiş.

”De aceea, este nevoie de actualizarea legislaţiei existente dinaintea intrării României în Uniunea Europeană conform directivelor europene în vigoare, astfel încât să existe condiţii similare pentru comercianţii români şi cei internaţionali,” a declarat Florinel Chiş.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Conform INS, România are o populaţie de aproximativ 19,5 milioane de locuitori, dintre care 12,6 milioane se încadrează în categoria de vârstă 16 – 65 de ani, iar 11 milioane sunt utilizatori de internet. Conform unui studiu Kantar Millward Brown, până în 2018, în România au fost înregistraţi 8,28 milioane de cumpărători online.

”38% dintre români au făcut cumpărături online cel puţin o dată, în ultimele 12 luni, iar acest procent este mai mare comparativ cu cel din alte ţări europene precum Grecia (36%), Portugalia (36%), Italia (34%), Croaţia (29%) şi Bulgaria (26%)”, se arată în comunicat.

Comerţul online a devenit generator de businessuri, iar extinderea în online fiind oportunitate de menţinere a afacerii în faţa marilor lanţuri comerciale, potrivit ARMO.

”Numărul magazinelor online active din România s-a dublat de la 7.000 în 2017, la 14.000 în prezent. Se estimează că în 2019 numărul acestora va creşte cu aproximativ 7%, iar astfel vor fi 15.000 de magazine online active. Vânzările pentru categoriile fashion, home&deco, jucării, casă şi grădină, produse pentru copii, au un potenţial de creştere ridicat în următorii ani”, se arată în comunicat.

Totodată, 25% dintre români preferă să plătească cumpărăturile cu cardul, iar acest procent este în creştere comparativ cu anul trecut. Conform studiului Kantar Millward Brown din 2018, cumpăratul produselor de pe dispozitive mobile a ajuns la un procent de 57,3% cu tendinţă de creştere.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.