Punctul de Trecere a Frontierei Bumbăta-Leova a fost deschis, marţi, traficului internaţional, la frontiera cu Republica Moldova, în prezenţa miniştrilor Transporturilor şi Internelor din cele două ţări. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a precizat că investiţia s-a ridicat la 13,2 milioane de lei, din bugetul de stat, iar ministrul de Interne, Lucian Bode, a precizat că deschiderea noului punct de frontieră va contribui la dezvoltarea economică pe ambele maluri ale Prutului.
”În data 23 mai 2023, în prezenţa domnului Sorin GRINDEANU, viceprim-ministru şi ministrul transporturilor şi infrastructurii din România, a doamnei Lilia DABIJA, ministrul infrastructurii şi dezvoltării regionale din R Moldova, precum şi a domnului Lucian BODE şi doamnei Ana REVENCO, miniştrii afacerilor interne din cele două state, a avut loc deschiderea Punctului de Trecere a Frontierei Bumbăta-Leova în regim de trafic internaţional la graniţa cu Republica Moldova”, anunţă, marţi, Poliţia de Frontieră.
Potrivit sursei citate, Punctul de Trecere a Frontierei Bumbăta (România) - Leova (R. Moldova) este deschis în regim de trafic internaţional de persoane şi pentru traficul internaţional de mărfuri.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
”Legătura dintre cele două puncte se realizează prin intermediul podului flotant instalat între localităţile dintre cele două state. De comun acord, autorităţile din România şi R. Moldova au stabilit operaţionalizarea etapizată a punctului de trecere, programul de funcţionare fiind stabilit în intervalul 08:00-20:00, până la limita unei greutăţi totale de 3,5 tone pentru mijloacele de transport. Prin acest punct de frontieră nu este permis transportul de materiale periculoase, animale vii şi de produselor supuse controlului fitosanitar”, a mai transmis Poliţia de Frontieră.
Punctul de Trecere a Frontierei Bumbăta funcţionează în subordinea ITPF Iaşi - Sectorul PF Berezeni şi beneficiază de o arteră de control pentru fiecare sens, intrare şi ieşire din ţară, cabine de control, echipamente tehnice şi IT.
”Personalul care îşi desfăşoară activitatea la supravegherea şi controlul trecerii frontierei este asigurat din cadrul structurilor Poliţiei de Frontieră. Având în vedere faptul că frontiera cu Republica Moldova este frontieră externă a Uniunii Europene, la controlul de frontieră participă, pe lângă Poliţia de Frontieră, şi alte autorităţi responsabile cu efectuarea de verificări cu privire la traficul de mărfuri dintre cele două state”, a mai transmis instituţia.
Potrivit acesteia, noul punct de frontieră se alătură celor şase puncte de trecere cu specific rutier deschise traficului internaţional la graniţa României cu R. Moldova, operaţionalizarea lui urmând să asigure creşterea fluenţei traficului de călători între România şi R. Moldova.
Potrivit autorităţilor române, lungimea frontierei dintre România şi Republica Moldova este de aproximativ 681 km, fiind operaţionalizate şase puncte de trecere a frontierei de stat deschise traficului internaţional cu specific rutier.
”În primele patru luni ale acestui an, punctele de trecere de la graniţa cu Republica Moldova au fost tranzitate de peste 2,8 milioane de persoane, atât pe sensul de intrare, cât şi pe sensul de ieşire. Totodată, au trecut frontiera româno-moldoveană peste 914.000 de mijloace de transport, dintre care aproape 171.000 au fost camioane, pe ambele sensuri de deplasare”, a mai transmis instituţia.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a precizat că, după finalizarea lucrărilor, în data de 30 iunie, vor putea circula prin acest punct de trecere a frontierei şi autovehicule de mare tonaj.
”CNAIR a construit un drum care asigură legătura DN 24A cu Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) şi a amenajat platforma necesară activităţilor de frontieră, iar MApN a construit un pod de pontoane peste Prut. Punctul Provizoriu de Trecere - a cărui realizare a costat 13,2 milioane de lei (alocaţi de la Bugetul de Stat)- reprezintă o alternativă la PTF Albiţa, care este la ora actuală extrem de aglomerat”, a transmis Grindeanu.
Acesta anunţă că, în paralel, au început demersurile pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate şi ulterior construcţia în această zonă a unui Punct de Trecere definitiv a frontierei cu Republica Moldova.
La rândul său, ministrul de Interne, Lucian Bode, a transmis că ”acest punct va contribui la dezvoltarea economică pe ambele maluri ale Prutului, impulsionând şi facilitând relaţiile bilaterale dintre statele noastre”.
”În mai puţin de un an am reuşit, printr-o bună cooperare şi coordonare, să construim de la zero şi să deschidem împreună acest punct de trecere a frontierei. Avem un exemplu clar că autorităţile noastre pot depune eforturi substanţiale şi pot identifica soluţii într-un timp foarte scurt pentru fluidizarea traficului la frontiera comună cu Republica Moldova. Sunt încrezător că, până în anul 2027, vom deschide mai multe puncte de trecere a frontierei cu Republica Moldova, pentru a asigura accesul acestei ţări la reţeaua transeuropeană de transport (TEN-T) în cele mai bune condiţii de siguranţă, atât din perspectiva realizării transportului, cât şi din perspectiva verificărilor de securitate conform standardelor UE şi Schengen”, a transmis ministrul român de Interne.
La data de 22.08.2022, între Guvernul României şi Republicii Moldova a fost încheiat, prin schimb de note verbale, Acordul privind înfiinţarea punctului de trecere a frontierei de stat dintre România şi Republica Moldova deschis traficului internaţional rutier Bumbăta – Leova;
De asemenea, la 08.02.2023 a fost adoptată Hotărârea Guvernului nr. 100/2023 privind deschiderea punctului internaţional de trecere a frontierei de stat Bumbăta (România) - Leova (Republica Moldova) şi înfiinţarea punctului vamal de frontieră Bumbăta, pentru completarea anexei nr. 1 la Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 445/2002, precum şi pentru preluarea şi darea în administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a drumului comunal DC 41, situat în comuna Vetrişoaia, pentru trecerea în domeniul public al statului, precum şi pentru încadrarea acestuia în categoria funcţională a drumurilor de interes naţional.
Spaţiile şi utilităţile necesare pentru desfăşurarea activităţii de control în punctul de trecere a frontierei sunt asigurate de către administratorul punctului, respectiv Consiliul Local al Comunei Vetrişoaia.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.