Grupul ungar MOL a înregistrat un rezultat operaţional (CCS EBITDA) de 664 milioane dolari în primul trimestru din acest an, cu 7% mai mare decât în acelaşi trimestru al anului trecut, ca urmare a creşterii preţurilor petrolului şi gazelor şi datorită nivelului record atins de marja din petrochimie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

"MOL şi-a anunţat astăzi rezultatele financiare pentru trimestrul 1 2021. Grupul a înregistrat un rezultat operaţional CCS EBITDA de 664 milioane dolari în trimestrul 1 2021, cu 7% mai mult faţă de acelaşi trimestru al anului trecut, în pofida celui de-al treilea val al pandemiei de Covid-19 şi a restricţiilor de călătorie şi carantinei impuse în Europa Centrală şi de Est. Preţurile solide ale petrolului şi gazelor, marja record din petrochimie şi buna performanţă a segmentului Consumer Services au contribuit la aceste rezultate", a informat grupul.

Grupul MOL a generat un flux de numerar liber simplificat de 383 milioane dolari, cu 17% mai mare decât acum un an.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

„Am obţinut un rezultat EBITDA de peste 660 milioane dolari în trimestrul 1 2021, o mare realizare ţinând cont de situaţia pandemică din ultimele luni. Performanţa solidă este rezultatul iniţiativelor strategice de până acum, susţinute de modelul de afaceri rezilient şi integrat. Acum exact un an spuneam că intrăm într-o perioadă marcată de incertitudini, dar la MOL am învăţat cu siguranţă cum să ne adaptăm şi criza ne-a făcut mai puternici. Vaccinarea şi relaxarea treptată a restricţiilor în regiunea noastră ne dau motive să fim optimişti. Mă bucur că am reluat plata dividendelor după anularea lor de anul trecut, fiindcă vrem să ne bucurăm de rezultatele bune împreună cu investitorii noştri", afirmă Zsolt Hernádi, CEO şi Chairman al MOL.

Pe segmentul Upstream, rezultatul EBITDA a ajuns la 307 milioane dolari, o creştere de 66% faţă de rezultatul din trimestrul 1 al anului trecut şi cu 70% mai mare faţă de trimestrul 4 2020. Performanţa a fost determinată de continua creşterea a preţurilor petrolului şi gazelor şi de contribuţia câmpului petrolier ACG din Azerbaidjan. Volumul de 116.700 de barili echivalent petrol a fost puţin mai scăzut faţă de trimestrul precedent, dar cu 6% mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului precedent, datorită ACG care a stimulat creşterea volumelor. Contribuţia segmentului Upstream la fluxul de numerar liber simplificat s-a dublat în comparaţie cu T1 2020, ajungând la 218 milioane dolari.

Pe segmentul Downstream, rezultatul operaţional CCS EBITDA s-a situat la 254 milioane dolari, cu 14% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, ca urmare a scăderii volumelor din rafinării din cauza restricţiilor de mobilitate şi a marjelor de rafinare mai mici. Acest declin a fost compensat parţial de o performanţă solidă în petrochimie, în condiţiile în care marja integrată din petrochimie a crescut cu 74% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 873 euro/tonă în martie 2021. Stadiul de finalizare a proiectul fabricii de polioli a depăşit 79% la sfârşitul trimestrului 1.

Pe segmentul Consumer Services, rezultatul EBITDA a crescut cu 30% exprimat în dolari şi a ajuns la cel mai bun rezultat de până acum în T1, adică 115 milioane dolari, determinat în mare parte de contribuţia mai mare a segmentelor de carburant şi non-fuel şi susţinut de scăderea cheltuielilor operaţionale. Numărul staţiilor Fresh Corner a crescut la 984 în primele trei luni anului de la 955 la sfârşitul anului 2020. În primul trimestru din 2021, MOL a încheiat o tranzacţie cu sucursala Marché International AG în vederea achiziţionării companiei care operează 9 restaurante conectate la staţiile de servicii din Ungaria sub marca Marché.

Pe segmentul Gas Midstream, rezultatul EBITDA a scăzut cu 33% în T1 2021 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 48 milioane dolari, pe fondul scăderii veniturilor din tranzit şi a veniturilor reglementate ca urmare a reducerii substanţiale a cererii pentru capacitate transfrontalieră şi servicii de transport.

În România, vânzările retail de carburanţi au înregistrat creştere în primele trei luni ale anului, faţă de perioada similară a lui 2020. Astfel, vânzările retail de benzină au fost de 38.000 tone, în creştere cu 4,7% faţă de trimestrul 1, 2020. La motorină, creşterea a fost de 3,1%, vânzările ajungând la 132.000 tone.

Grupul MOL este o companie de petrol şi gaze internaţională integrată şi independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 30 de ţări şi o forţă de lucru dinamică formată din 25.000 de angajaţi în întreaga lume. În prezent, activităţile de producţie se desfăşoară în 9 ţări, iar cele de explorare în 14 ţări. Grupul MOL controlează trei rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproape 2000 de staţii de servicii în 10 ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.