Operatorul aerian Emirates, unul dintre cei mai mari clienţi ai Boeing, a lansat un apel la acţiune către noua echipă de management a grupului american, exprimându-şi frustrarea faţă de criza de siguranţă cu care se confruntă producătorul de avioane şi de întârzierile ulterioare ale livrărilor comenzilor, transmite CNBC.
”Nu suntem cu adevărat mulţumiţi de ceea ce se întâmplă, ne-am dorit întotdeauna să vedem această aeronavă intrând în flotă atunci când a fost promisă – şi există o întârziere, nu este doar pentru noi”, a declarat marţi şeicul Ahmed bin Saeed Al Maktoum, preşedinte şi CEO al companiei aeriene emblematice din Dubai, Emirates, la Arabian Travel Market din Dubai.
Cu 245 de avioane de pasageri şi cinci avioane de marfă 778 comandate, Emirates este cel mai mare client al Boeing în ceea ce priveşte avioanele cu fuselaj larg. Dar livrările de avioane de către producător au scăzut în primul trimestru al anului 2024 la cel mai redus număr de la jumătatea anului 2021, deoarece compania se ocupă de un control sporit după ce un panou de uşă al unuia dintre avioanele sale 737 Max 9 s-a desprins în timpul zborului, în ianuarie.
Compania a livrat 83 de avioane în cele trei luni până la 31 martie - cele mai multe dintre ele 737 cu fuselaj îngust - comparativ cu 157 în trimestrul anterior şi 130 de avioane în aceeaşi perioadă a anului precedent.
Al Maktoum, care se află la conducerea celei mai mari companii aeriene cu avioane destinate curselor pe distanţe lungi din lume şi a contribuit la lansarea acesteia în 1985, a exprimat sentimentele multor directori generali de companii aeriene în ceea ce priveşte aşteptările pentru Boeing.
”Cred că trebuie să pună multă presiune pentru a se asigura că livrează clientului orice au promis”, a spus el.
Întrebat dacă are un mesaj pentru producătorul de avioane, Al Maktoum a spus: ”Întotdeauna spun, ştii, acţionează şi fă ceea ce trebuie. Şi cred că o pot face.”
CNBC a contactat Boeing pentru comentarii.
Preşedintele nu a indicat că Emirates va anula comenzile la Boeing sau dacă le va muta către rivalul său francez, Airbus.
”Nu, nu – nu voi putea spune exact ce plănuim. Dar cred că vedeţi că modernizăm un număr mare de aeronave din flota existentă. ... Şi nu va lipsi capacitatea Dubaiului”, a răspuns el când a fost întrebat despre probabilitatea unei astfel de mişcări.”
El a citat extinderea de către compania aeriană a unei părţi a flotei existente, inclusiv cu mamutul Airbus A380 cu etaj, pentru a asigurare o capacitate suficientă pentru pasageri.
Noua echipă de conducere desemnată recent de Boeing are acum sarcina de a traversa cea mai gravă criză a companiei din 2018-2019, când două dintre avioanele sale noi 737 Max s-au prăbuşit într-o perioadă de şase luni, ucigând 346 de oameni.
După desprindereac unui panou de uşă a unui avion al Alaska Airlines, în ianuarie, auditul de şase săptămâni al Administraţiei Federale de Aviaţie la Boeing şi Spirit AeroSystems ”a găsit mai multe cazuri în care companiile nu au respectat cerinţele de control al calităţii producţiei”, a declarat FAA în martie.
Spirit AeroSystems produce fuselaje Boeing Max, iar ”FAA a identificat probleme de neconformitate în controlul procesului de producţie al Boeing, manipularea şi depozitarea pieselor şi controlul produselor”, se arată în comunicat.
Agenţia de reglementare a declarat că a informat conducerea Boeing că ”trebuie să abordeze constatările auditului ca parte a planului său cuprinzător de acţiuni corective pentru a remedia problemele sistemice de control al calităţii” şi să abordeze ”cultura sa de siguranţă”.
Într-o declaraţie anterioară citată de CNBC, un purtător de cuvânt al Boeing a declarat, ca răspuns la constatările FAA, că compania continuă ”să pună în aplicare schimbări imediate şi să dezvolte un plan de acţiune cuprinzător pentru a consolida siguranţa şi calitatea”.
Site-ul web al Boeing spune că continuă să sprijine investigaţiile NTSB şi FAA din SUA cu privire la accidentul din 5 ianuarie.”
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.