Asociaţia Pro Infrastructură susţine că, în ciuda anunţării câştigătorului licitaţiei pentru reconstrucţia secţiunii Apaţa -Caţa, parte din tronsonul Braşov - Sighişoara de pe Coridorul Feroviar Rin - Dunăre, semnarea contractelor este încă foarte departe. Cel mai probabil, unii dintre participanţii la licitaţie vor depune contestaţie, mai ales că oferta lor era cu 27 de milioane de euro mai mică decât a câştigătorilor. ”Luptele crâncene se vor duce până în pânzele albe”, susţin reprezentanţi Asociaţiei, având în vedere că este vorba despre contracte foarte mari.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Ieri, CFR Infrastructura a desemnat Asocierea Alsim Alarko-Makiol Insaat (Turcia) drept câştigătoare a licitaţiei privind reconstrucţia secţiunii Apaţa-Caţa, parte din tronsonul Braşov-Sighişoara de pe Coridorul Feroviar Rin-Dunăre, cu suma de 2,85 miliarde RON (fără TVA), adică 99,4% din costul estimat. Finanţarea este asigurată în proporţie de 81,74% din fonduri europene (prin CEF, Mecanismul pentru Interconectarea Europei) şi restul de la bugetul de stat. Lucrările sunt impresionante: din cei 28,1 km ai căii ferate, 12 km (43% din distanţă) vor fi străbătuţi prin două tuneluri (Ormeniş şi Homorod). Execuţia în teren ar trebui să dureze 48 de luni (termenul de pe hârtie), iar garanţia este de 5 ani”, au scris, joi seaă pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Potrivit acestora, cel mai probabil, cei de la Alstom (liderul consorţiului RailWorks) vor depune imediat contestaţie, mai ales că preţul oferit de ei este mai mic cu 27 milioane de euro faţă de cel al câştigătorului.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

”Şi în licitaţia capetelor sectorului Braşov-Sighişoara (85 km), Asocierea RailWorks a contestat şi a câştigat, în 20.12.2018, în urma deciziei definitive a Curţii de Apel Bucureşti (CAB). Aici instanţa a obligat CFR să reevalueze ofertele depuse de Alstom şi Strabag. După reevaluare se va emite un nou raport al procedurii şi, desigur, vom avea o nouă rundă de contestaţii!”, mai spus reprezentanţii Asociaţiei.

Aceştia precizează că licitaţiile au fost lansate în 06.12.2016 (capetele segmentului Braşov-Sighişoara), respectiv 29.09.2017 (lotul Apaţa-Caţa). ”Deznodământul, adică semnarea contractelor, este încă foarte departe, iar luptele crâncene se vor duce până în pânzele albe pentru cele două proiecte în valoare totală de 6 MILIARDE de lei!”, au mai scris pe Facebook reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.