Respingerea de către muncitorii grevişti ai Boeing a celei mai recente oferte de contract de muncă a conducerii a afectat joi acţiunile grupului şi pe cele din sectorul aerospaţial american, ridicând semne de întrebare cu privire la eforturile companiei de a-şi stabiliza finanţele şi de a-şi reface imaginea afectată, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Aproximativ 64% dintre muncitorii fabricilor Boeing de pe Coasta de Vest a SUA au respins oferta, miercuri seara târziu, lăsând liniile de asamblare inactive pentru aproape toate avioanele comerciale ale Boeing, inclusiv 737 MAX, coloana vertebrală a bilanţului companiei.

Acţiunile Boeing au scăzut joi cu peste 2%, iar principalii furnizori ai companiei au fost, de asemenea, sub presiune, în frunte cu Spirit AeroSystems, care a pierdut aproape 4% după ce a avertizat asupra disponibilizărilor şi concediilor temporare.

Evenimente

24 octombrie - Eveniment News.ro - IMM-urile, Oxigen pentru România
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

”Circumstanţele de la Boeing sunt evident foarte dificile. Cu toţii am văzut rezultatele votului de aseară, ceea ce este nefericit”, a spus CEO-ul Honeywell, Vimal Kapur, într-un apel cu analiştii.

Honeywell este un furnizor major de instrumente pentru cockpit şi alte piese.

Oferta includea o creştere generală a salariilor de 35% pe parcursul a patru ani, dar nu prevedea un plan de pensie cu beneficii definite, una dintre principalele cerinţe ale mecanicilor grevişti.

Blocajul în ceea ce priveşte planul de pensie, care a fost retras în urma unui acord pentru a menţine locurile de muncă în statul Washington în urmă cu un deceniu, a ridicat imediat îngrijorări cu privire la durata grevei, în timp ce agenţiile de rating monitorizează Boeing pentru o posibilă retrogradare la statutul ”junk”, nerecomandat investiţiilor.

”O grevă mai lungă întârzie redresarea Boeing şi creşte presiunea financiară asupra companiei şi asupra ratingului său de credit”, a declarat Ben Tsocanos, director în domeniul aerospaţial la S&P Global Ratings.

”Respingerea ridică riscul unei greve prelungite dacă obstacolul este reinstaurarea unei pensii. Credem că este puţin probabil ca Boeing să fie de acord cu o pensie din cauza costului.”

Alţii au afirmat că oprirea activităţii lasă producătorul de avioane american cu opţiuni din ce în ce mai limitate, în timp ce pierde bani.

”Boeing va trebui să încheie un acord şi să facă pur şi simplu o ofertă mai mare, deoarece nu se află într-o poziţie de a se lupta cu sindicatul”, a spus analistul de la Agency Partners, Nick Cunningham.

”Această respingere adaugă incertitudine, costuri şi întârzieri suplimentare în redresare, pe măsură ce greva se apropie de ziua 40. Ne aşteptăm la concesii suplimentare privind salariile pentru ca un acord să fie aprobat”, a scris analistul Ron Epstein de la Bank of America într-o notă.

Cu ameninţarea unei posibile retrogradări a Boeing, prima grevă majoră a companiei în ultimii 16 ani a determinat Wall Street să analizeze forumurile online şi datele demografice ale muncitorilor pentru a prezice cum se va desfăşura greva legată de pensii şi salarii.

Analistul de la Wells Fargo, Matthew Akers, a declarat că majorarea ofertei salariale pentru a satisface cerinţa sindicatului de 40% ar putea pune capăt conflictului, menţionând că membrii erau împărţiţi online în ceea ce priveşte problema pensiilor. Unii mecanici au promis să continue lupta după vot, mulţi fiind încă furioşi în legătură cu ultimul acord privind pensiile semnat în urmă cu un deceniu.

Analiştii au declarat că votul ar putea complica eforturile de a realiza o refinanţare necesară pentru a stabiliza operaţiunile Boeing, după ce greva a împiedicat redresarea companiei dintr-o serie de crize anterioare.

Boeing a depus săptămâna trecută documente care îi oferă o fereastră pentru a strânge până la 25 de miliarde de dolari pentru a evita pierderea ratingului său de investiţii, şi separat a obţinut o linie de credit de 10 miliarde de dolari.

Cu toate acestea, deşi mulţi analişti spun că compania ar prefera să aştepte sfârşitul grevei şi să înceapă să genereze mai mult numerar prin livrări înainte de a merge pe pieţe, lupta de putere cu sindicatul a pus-o sub o presiune tot mai mare pentru a clarifica situaţia.

”Nu excludem o atragere de capital înainte de încheierea grevei... în funcţie de condiţiile pieţei”, a scris analistul de la JPMorgan, Seth Seifman, într-o notă după vot.

Înainte de votul celor 33.000 de muncitori grevişti, directorul financiar al Boeing, Brian West, a surprins analiştii miercuri recunoscând că Boeing va continua să piardă bani în 2025. West a refuzat să comenteze calendarul unei strângeri de fonduri, dar a spus analiştilor: ”Monitorizăm evenimentele cu atenţie şi vom accesa pieţele ori de câte ori considerăm că este momentul potrivit.”

Pe lângă crizele succesive legate de siguranţă, calitate şi o lipsă generalizată de piese şi forţă de muncă în industrie, votul a umbrit o pierdere de 6 miliarde de dolari pentru al treilea trimestru, anunţată tot miercuri.

Ortberg a prezentat planuri pentru a restabili succesul Boeing după ce compania a pierdut o cotă semnificativă de piaţă în favoarea rivalului european Airbus, dar a spus angajaţilor şi investitorilor că redresarea va dura ceva timp.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.