Mitsubishi Motors este pe cale să se alăture unei alianţe între Honda Motor şi Nissan Motor, creând o legătură între cei trei producători japonezi de automobile, cu vânzări combinate de peste 8 milioane de vehicule, a relatat duminică ziarul de afaceri Nikkei, citat de Reuters.
Potrivit planului, Mitsubishi Motors, care este deţinută în proporţie de 34% de Nissan, va colabora cu Honda şi Nissan pentru a finaliza detaliile parteneriatului lor strategic, a spus Nikkei, adăugând că cele trei companii intenţionează să standardizeze software-ul pentru vehicule care controlează maşinile.
Mitsubishi Motors a refuzat să comenteze articolul, în timp ce un purtător de cuvânt al Nissan a spus doar că acesta nu se bazează pe ceva anunţat de vreuna dintre companii.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Purtătorii de cuvânt ai Honda nu au răspuns la o solicitare de comentarii.
Planul vine în momentul în care Nissan, al treilea mare producător auto al Japoniei, a pierdut constant cotă de piaţă pe cele două cele mai mari pieţe ale sale, Statele Unite şi China, care împreună au reprezentat jumătate din vânzările sale globale în anul încheiat în martie.
Joi, Nissan şi-a redus previziunile anuale, după ce reducerile puternice din SUA au şters aproape complet profitul din primul trimestru.
Nissan şi Honda au declarat în martie că au în vedere un parteneriat strategic pentru a colabora la producerea de componente pentru vehicule electrice şi inteligenţă artificială în platformele software pentru automobile.
Mitsubishi Motors face deja parte dintr-o alianţă de lungă durată cu Nissan şi Renault, pe care cei trei producători auto au convenit anul trecut să o restructureze, urmărind un parteneriat redus, dar mai pragmatic şi mai agil.
Colaborarea separată dintre Nissan, Honda şi Mitsubishi Motors ar putea ajuta producătorii de automobile din Japonia să reducă costurile şi să se confrunte cu concurenţa dură pe segmentul vehiculelor electrice, dominată de companii precum BYD din China şi Tesla.
În China, cea mai mare piaţă de automobile din lume, mărcile japoneze erau puternice anterior, dar acum se confruntă cu producătorii auto autohtoni care au crescut rapid producţia şi au cucerit consumatorii cu vehicule la preţ redus şi încărcate cu software.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.