Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţă că, de anul viitor, se vor da în circulaţie primele tronsoane din Autostrada Moldovei. El a adăugat că anul acesta va porni licitaţia pe tronsonul de la Paşcani la Suceava, acolo unde nu există încă un contract de execuţie a lucrării.
”Tronsoane din această autostradă vor începe să fie date în circulaţie de anul viitor. În primul rând cele două de pe Ploieşti - Buzău, primele două loturi care fac joncţiunea cu A3 Ploieşti - Bucureşti. Eu cred că, deşi termenul e 2025, la cum e progresul pe Buzău - Focşani unde sunt 4 loturi, eu sunt mai mult decât optimist şi sunt 90 de km acolo, că vor putea fi daţi în circulaţie anul viitor. S-a lucrat foarte bine acolo, s-a înaintat foarte mult, repet, termenul e 2025 conform contractului. Dacă se respectă acelaşi ritm de lucru va putea fi devansat acest termen”, a anunţat Sorin Grindeanu, sâmbătă, la emisiunea Insider politic de la Prima TV.
O parte din această autostradă se construieşte cu fonduri din PNRR, iar altă parte cu fonduri din Programul Operaţional de Transporturi.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
”Cele mai multe tronsoane, fiindcă sunt 13 tronsoane de la Ploieşti la Paşcani, acea bucată este pe PNRR. Şi de la Paşcani la Suceava şi Suceava - Siret este pe finanţare europeană, dar este pe Programul Operaţional de Transporturi, nu pe PNRR. Majoritatea acestor tronsoane se finalizează în 2025, maxim început de 2026. Şi după alegeri vor fi loturi... Anul acesta voi scoate la licitaţie tronsonul de la Paşcani la Suceava, fiindcă acolo încă nu există contract”, a spus Grindeanu.
Întrebat dacă firmele lui Umbrărescu au capacitatea de a duce la bun sfârşit lucrările de infrastructură din România, Sorin Grindeanu a răspuns că pentru el nu contează compania care execută lucrările, ci ca aceasta să se încadreze în termene.
”Eu nu vreau să îi iau apărarea niciunei companii. Pentru mine că e companie românească, în speţă cea care îl are ca patron pe Umbrărescu, că e o companie străină, italiană, germană, turcă, pentru mine şi pentru colegii mei un singur criteriu există şi anume contractul pe care l-ai semnat şi de care trebuie să te ţii şi tu ca benefieiar, adică să plăteşti şi să te ţii de toate clauzele şi compania s-a angajat, să facă acea bucată de autostradă. Alte criterii nu există. Până acum eu nu cred că există vreun contract la care să nu fi fost dat în circulaţie acea bucată înainte de termen”, a precizat Grindeanu.
Întrebat, de asemenea, cum se explică succesul lui Umbrărescu, ministrul Transporturilor a spus că nu e treaba lui ca ministru cum se organizează firmele, dar crede că e vorba de o bună organizare.
”Nu ştiu, eu cred că e foarte bine organizat. Nu e treaba mea, treaba celor de la CNAIR şi a mea ca ministru e să văd dacă se respectă termenii contractului. Aş fi bucuros să avem acelaşi ritm la toate companiile. Mai sunt şi altele, nu e singura companie care respectă aceste termene aşa cum sunt scrise, sunt şi altele, doar că aceasta este o companie românească şi cred că e cea mai mare companie românească din acest punct de vedere, care construieşte autostrăzi şi drumuri expres. Are acum, cred, undeva la în jur de 450-460km în execuţie. Cred că e în top 5 la nivel european, având în vedere acest număr”, a declarat Sorin Grindeanu.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.