Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, pe pagina sa de Facebook, marţi seară, că a fost reluată licitaţia pentru construirea Lotului 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, după ce licitaţia anteroară, câştigată de o asociere din Turcia, a fost declarată neconformă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Sorin Grindeanu a anunţat că în zece zile vor fi verificate documentele.
 
Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
"A fost relansată licitaţia pentru Lotul 2 (Secţiunile E şi D) al autostrăzii Lugoj-Deva! CNAIR a transmis astăzi la ANAP, pentru verificare, documentaţia destinată noii proceduri de licitaţie. În maximum 10 zile, ANAP trebuie să finalizeze verificarea documentelor, după care CNAIR va putea lansa licitaţia propriu-zisă a contractului pentru proiectarea şi execuţia celor două secţiuni ale Lotului 2 din autostrada Lugoj-Deva. Pe secţiunile E şi D ale Lotului 2, ce reprezintă sectorul lipsă din Autostrada Lugoj-Deva, urmează să fie construite faimoasele «tuneluri pentru urşi» cu o lungime totală de 2,13 km”, a scris Sorin Grindeanu.
 
În 10 martie, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunţa că oferta tehnică depusă de o asociere din Turcia pentru proiectarea şi execuţia secţiunii E şi finalizarea secţiunii D ale lotului 2 din autostrada Lugoj - Deva este neconformă, astfel că licitaţia va fi reluată.
 
Ulterior, ministrul Transporturilor a declarat că licitaţia pentru proiectarea acestui drum a fost câştigată de o firmă care are legătură cu primarul Sectorului 1 al Capitalei, Clotilde Armand. 
 
"Predecesorii mei au scos acest caiet de sarcini de care aminteam, patru ani de zile doar maculatură, doar Studiul de Fezabilitate. Au câştigat unii care au în istoria lor, au legătură cu actualul primar al Sectorului 1. Ştiţi, care au mai lucrat şi pe autostrada inexistentă. Am reziliat, de ce? CNSC a spus că trebuie revăzut, apoi când scoţi un tronson de 250 km, arăţi că nu vrei să îl faci, exact ca la Bechtel, să iei bani pe ceva ce nu se va întâmpla. Văd, de când am luat această decizie şi am secţionat de la Craiova la Filiaşi, de la Filiaşi la Severin, o iritare extraordinară. Dacă au fost obişnuiţi să îşi ia bani de la statul român, aceşti domni, cum au făcut la Bechtel, cu mine nu şi-au găsit clientul”, a declarat Grindeanu. 
 
Tronsonul de autostradă dintre localităţile Margina (Timiş) şi Holdea (Hunedoara), parte din Lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva, are o lungime de puţin peste 9 kilometri şi costă peste 300 de milioane de euro, cu termen de realizare 38 de luni, din care 10 pentru proiectare şi 28 pentru execuţie.
 
Finanţarea este, în acest moment, asigurată prin PNRR, termenul limită de recepţie fiind 2026.
 
Valoarea estimată a contractului este de 1.363.135.841,00 lei fără TVA, adică aproape 325 de milioane de euro cu TVA.
 
Traseul are o lungime de 9.13 km, din care 2,13 km de tunel.
 
Conform condiţiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secţiunii E2 în contexul evitării problemelor de stabilitate şi a impactului negativ cu implicaţii majore asupra mediului.
 
Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecţionale prevăzute pe fiecare cale de circulaţie cu platforma de 11,25 m.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.