Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a verificat luni stadiul lucrărilor de dragaj în Portul Midia, spunând că acest proiect, care va continua apoi în Portul Constanţa, îşi propune să ducă la cotele proiectate iniţial adâncimea în cele două porturi. El a menţionat că după dragajul de întreţinere urmează să fie făcut şi dragajul de investiţie, valoarea acestui proiect ridicându-se la 47 de milioane de euro.
Ministrul a făcut, luni, o vizită în Portul Midia pentru a vedea stadiul lucrărilor de dragaj, la finalul acesteia susţinând o conferinţă de presă.
“Am pornit să vedem prima etapă a unui proiect care a demarat în cursul săptămânii trecute şi mă refer la dragajul de întreţinere, un dragaj care nu a mai fost făcut în Portul Constanţa de mai bine de 10 ani. Practic, scopul acestui proiect şi acestei investiţii este de a duce la cotele proiectate iniţial adâncimea prin dragare în Portul Midia şi în Portul Constanţa. În următoarele trei săptămâni se va finaliza dragajul aici, în Portul Midia, urmând ca ulterior cele două drage să se deplaseze către Portul Constanţa”, a declarat ministrul, în conferinţa de presă.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
El a menţionat că după dragajul de întreţinere urmează să fie realizat şi dragajul de investiţie, valoarea acestui proiect ridicându-se la 47 de milioane de euro.
“Proiectele nu se opresc aici, chiar în acest moment avem pornită procedura de achiziţie pentru serviciile de dragaj, pentru dragajul de investiţie de această dată, un proiect de 47 de milioane de euro, care, pe lângă dragajul propriu-zis, presupune şi achiziţionarea unei nave care va efectua măsurătorile necesare pentru atingerea adâncimilor propuse prin acest proiect”, a explicat Răzvan Cuc.
La rândul său, directorul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, Dan Nicolae Tivilichi, a spus că lucrările de dragaj în Portul Midia facilitează accesul navelor de mare capacitate.
“Am început acest dragaj de întreţinere după zece ani de zile. Ca să înţelegeţi proporţia, baza de intrare aici, în Portul Midia, era undeva la şase metri, la ora la care vorbim acum este la zece metri. Deci facilitează accesul navelor într-adevăr de mare capacitate, mai ales în cele câteva terminale petroliere care se află în zona Midia”, a explicat directorul CN APMC.
El a mai spus că, după finalizarea lucrărilor în porturile Midia şi Constanţa, va fi scos un nou caiet de sarcini pentru porturile Constanţa Sud Agigea şi Mangalia, astfel încât şi acestea să fie aduse la cotele proiectate.
Lucrările de dragaj în porturile Midia şi Constanţa sunt realizate de firma Impresa Di Costruzioni ING. E. Mantovani S.P.A, valoarea contractului fiind de aproape 11 milioane de lei, fără TVA, durata acestuia fiind de 12 luni.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.