Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţă, joi, achiziţia a încă 23 de locomotive electrice noi, proiectul fiind aprobat de către Guvern. Locomotivele vor putea circula cu 160 de kilometri la oră şi vor putea tracta până la 16 vagoane de călători. Investiţia se ridică la peste 760 de milioane de lei, cu TVA.
”Achiziţionăm încă 23 locomotive electrice noi şi reabilităm alţi 143 km de cale ferată! Noile locomotive vor fi dotate cu sisteme ERTMS, vor putea atinge viteza de 160 km/h şi vor avea capacitatea să tracteze până la 16 vagoane de călători. Achiziţia a fost aprobată astăzi de Guvern, printr-o notă de fundamentare, şi are ca scop atât creşterea mobilităţii în zona marilor centre socio-economice, cât şi asigurarea unor conexiuni rapide între mai multe localităţi importante din România”, a transmis, joi, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Potrivit acestuia, noile locomotive electrice vor circula pe următoarele rute:
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
• Bucureşti-Craiova-Drobeta Turnu Severin-Timişoara-Arad;
• Bucureşti-Craiova-Simeria-Deva-Arad;
• Bucureşti-Braşov-Sighişoara-Arad-Curtici;
• Bucureşti-Braşov-Sighişoara-Cluj Napoca-Oradea;
• Bucureşti-Braşov-Miercurea Ciuc-Dej;
• Bucureşti-Buzău-Paşcani-Suceava-Vatra Dornei;
• Bucureşti-Buzău-Tecuci-Iaşi;
• Bucureşti-Buzău-Paşcani-Iaşi;
• Bucureşti-Giurgiu Nord;
• Iaşi- Constanţa/(Mangalia) via Tecuci;
• Suceava- Constanţa/(Mangalia) via Buzău;
• Galaţi-Constanţa/(Mangalia);
• Bucureşti-Constanţa/(Mangalia).
Grindeanu anunţă că achiziţia va avea o valoare totală de 760,26 milioane lei (cu TVA), iar finanţarea este asigurată prin fonduri externe nerambursabile (Fondul de modernizare).
”Tot astăzi am aprobat indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea liniei de cale ferată Ploieşti Triaj-Focşani (143,23 km). Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de 10,96 miliarde lei, finanţare asigurată prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF) şi Programul Transport 2021-2027 (PT), iar durata de execuţie a acestei investiţii este de 36 de luni”, a mai transmis Grindeanu.
Pogtrivit ministrului Transporturilor, acest nou proiect de infrastructură feroviară va aduce o serie de beneficii, atât regionale cât şi naţionale:
• reducerea timpului de călătorie;
• îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă şi a confortului;
• optimizarea transportului feroviar, atât pentru pasageri, cât şi pentru marfă;
• creşterea accesului la municipiile Ploieşti, Buzău şi oraşele Mizil şi Râmnicu Sărat;
• atragerea de investitori şi capital care vot dezvolta mediul de afaceri din judeţele Prahova, Buzău şi Vrancea.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.