Solicitările de autorizare în domeniul turismului vor putea fi depuse online din luna ianuarie 2024, prin intermediul noului sistem informatic – SITUR.GOV.RO anunţă Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

„SITUR.GOV.RO nu este doar un simplu instrument tehnologic, ci reprezentă angajamentul MEAT pentru eficienţă, transparenţă şi progres. Noul sistem informatic înlocuieşte, astfel, tradiţionalele proceduri de depunere fizică a documentelor pentru obţinerea autorizaţiilor în domeniul turismului, permiţând un acces facil la toate etapele acestui proces. Pe scurt, vorbim despre o reducere semnificativă a birocraţiei, care implică o creştere a calităţii serviciilor oferite, şi mai ales despre o experienţă îmbunătăţită pentru cetăţeni şi mediul de afaceri. De un real ajutor ne-a fost şi industria de profil care, prin reprezentanţii ei, a răspuns pozitiv tuturor apelurilor noastre, în vederea consultărilor şi schimbului de know-how. În încheiere, alături de o echipă bine pregătită pentru această reformă digitală, doresc să anunţ public că lansarea SITUR.GOV.RO pe piaţă va avea loc la începutul anului viitor, în a doua jumătate a lunii ianuarie”, a declarat Lucian Ioan Rus, secretar de stat în cadrul MEAT, coordonator al activităţilor de turism.

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) a organizat vineri conferinţa de închidere a proiectului „Eficientizarea activităţilor de autorizare şi control a operatorilor economici prin implementarea unui sistem informatic integrat dedicat” – Cod MySMIS 127623/cod SIPOCA 595. Evenimentul a reunit reprezentanţi ai instituţiilor colaboratoare şi ai mediului asociativ de profil, precum şi partenerii privaţi ai proiectului, în scopul diseminării rezultatelor obţinute şi prezentării platformei SITUR.GOV.RO.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Simplificarea procedurilor administrative şi optimizarea proceselor decizionale pentru activităţile de autorizare şi control în turism au fost, astfel, două dintre motivele stringente, identificate la nivelul autorităţii publice centrale responsabile de domeniul turismului, care au stat la baza realizării proiectului SIPOCA 595, finanţat în proporţie de 84% din fonduri nerambursabile europene.

„SITUR.GOV.RO este nucleul reformei digitale din industria turismului, din perspectiva activităţilor de autorizare, dar şi a celor de control. De altfel, acest sistem informatic integrat va permite realizarea tuturor proceselor specifice exclusiv online. Mai mult decât atât, vom spune adio şi bazelor de date care, până în prezent, le-am afişat public în format Excel. Astfel, SITUR.GOV.RO va centraliza şi valida informaţiile referitoare la registrele structurilor de primire turistică, ale agenţilor de turism, ghizi de turism şi aşa mai departe. Fiecare utilizator va putea accesa şi filtra online toate aceste date, în funcţie de o serie de criterii de interes, fapt ce va facilita procesul decizional atât pentru potenţialii turişti, care vor putea evalua şi compara opţiunile disponibile, cât şi pentru operatorii economici, care vor pot identifica parteneriate sau opotunităţi de dezvoltare”, a declarat George Bogdan Borună, director al Direcţiei Control/Direcţia Generală Turism/ MEAT şi managerul proiectului SIPOCA 595.

Discuţiile din cadrul conferinţei de închidere a proiectului SIPOCA 595 au contribuit, astfel, la maximizarea impactului şi eficacităţii de noul sistem informatic SITUR.GOV.RO, participanţii având oportunitatea de a obţine o perspectivă detaliată asupra beneficiilor generate, într-un spectru divers de contexte şi aplicaţii.

Printre beneficii, se remarcă următoarele:

Mai puţine deplasări nedorite: Toată documentaţia necesară pentru obţinerea clasificării pentru structurile de primire turistice, licenţelor pentru agenţiile de turism, atestatului de ghid sau orice altă autorizaţie acodată de MEAT va putea fi depusă online, pe SITUR.GOV.RO.

Mai aproape de cetăţeni: SITUR.GOV.RO va fi interconectat cu alte sisteme naţionale, gestionate de Autoritatea pentru Digitalizarea României, Oficiul Naţional pentru Registrul Comerţului, Inspecţia Muncii şi Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea Litoral, fapt ce va permite obţinerea documentelor direct de la autorităţile emitente, la doar un click distanţă. Mai mult, experţii în autorizare şi inspectorii de control vor putea consulta o serie de documente şi de informaţii din portofoliul instituţiilor patenere, respectiv Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi Inspectoratul General al Poliţiei Române, accesul la bazele de date digitale ale acestora fiind permis datorită protocoalelor de colaborare încheiate.

Transparenţă: Cetăţenii şi operatorii economici vor avea posibilitatea de a urmări stadiul solicitărilor lor în timp real. Această caracteristică facilitează obţinerea informaţiilor şi le permite utilizatorilor să fie mereu la curent cu etapele prin care trece documentaţia şi/sau solicitarea depusă.

Chat cu instituţia: Utilizatorii vor putea transmite întrebări, solicitări de clarificări şi/sau de informaţii suplimentare prin intermediul unui sistem de chat integrat, care va putea fi accesat pe SITUR.GOV.RO.

Consultarea informaţiilor de interes general: Utilizatorii vor avea posibilitatea de a accesa în timp real date despre structurile autorizate, căutările fiind adaptate la cerinţele lor specifice.

Evenimentul a reunit reprezentanţi ai Autorităţii pentru Digitalizarea României, Autorităţii de Management pentru Programul Operaţional Capacitate Administrativă, Administraţiei Naţionale „Apele Române” şi ai Oficiului Naţional pentru Registrul Comerţului. Din partea mediului de afaceri, au fost prezenţi membri ai Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc, Federaţiei Industriei Hoteliere din România şi ai Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România. Totodată, la discuţii au participat şi reprezentanţi ai Asociaţiei Muncipiilor din România şi ai Asociaţiei Comunelor din România.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.