Microsoft a anunţat joi că va ajunge până în 2030 să extragă dioxid de carbon din atmosferă, iar până în 2050 speră să fi captat suficient carbon pentru a compensa în totalitate emisiile produse vreodată de companie, alăturându-se altor companii mari de tehnologie care şi-au stabilit ţinte ambiţioase pentru combaterea încălzirii globale, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Producătorul sistemului de operare Windows a explicat că va finanţa programul cu o taxă internă pe carbon şi că noul său fond pentru inovaţii în domeniul climei va investi 1 miliard de dolari în următorii patru ani în tehnologii noi pentru reducerea emisiilor de carbon.

Microsoft anticipează că va genera 16 milioane de tone de dioxid de carbon în 2020, inclusiv emisii indirecte din activităţi precum călătorii în interes de afaceri.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Apple

Producătorul de iPhone-uri a anunţat în martie anul trecut că şi-a redus emisiile de dioxid de carbon cu 64% din 2011, prevenind astfel ca 2,8 milioane de tone de emisii de dioxid de carbon să intre în atmosferă.

Compania a mai anunţat tot atunci şi-a dublat numărul furnizorilor care folosesc numai energie curată pentru producţie şi că până în 2020 este pe cale să adauge 4 gigawaţi de energie regenerabilă la energia utilizată de lanţul său de furnizori.

Unităţile Apple la nivel global, inclusiv magazinele, birourile şi centrele de date din 43 de ţări, utilizează numai energie regenerabilă.

Amazon

Directorul general al Amazon, Jeff Bezos, s-a angajat că până în 2040 gigantul de comerţ electronic va deveni neutru din punctul de vedere al emisiilor de carbon şi a anunţat că va cumpăra 100.000 de vehicule comerciale electrice de la start-up-ul Rivian.

Reducerea emisiilor este un obiectiv dificil pentru Amazon, care livrează circa 10 miliarde de produse pe an şi are o reţea masivă de transport şi de centre de date.

În septembrie, Bezos a spus că Amazon va ajunge în 2030 să folosească numai energie regenerabilă, în creştere de la 40%.

Alphabet

Google, divizie a grupului Alphabet, s-a angajat să ajungă la emisii zero ale livrărilor de hardware de consum până în 2020 şi să includă plastic reciclat în toate produsele sale până în 2022.

În august anul trecut, Google a anunţat că emisiile de carbon legate de transporturi au scăzut cu 40% în 2018, comparativ cu 2017, prin folosirea mai mult a navelor maritime ecât a avioanelor pentru transportul de harware din fabrici.

În septembrie, compania a arătat că a redus emisiile de gaze cu efect de seră cu 3,7 milioane de tone, la 750.000 de tone de dioxid de carbon în 2018.

Facebook

Facebook a anunţat anul trecut că este hotărâtă să reducă în 2020 emisiile sale de gaze cu efect de seră cu 75% comparativ cu 2017 şi să folosească în totalitate energie regenerabilă.

Începând din 2014, Facebook a redus emisiile de gaze cu efect de seră cu 23%.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.