Uniunea Europeană a trimis luni Meta, compania-mamă a Facebook, o listă de obiecţii cu privire la afacerea sa cu anunţuri online, Facebook Marketplace, o procedură oficială care poate duce la o investigaţie oficială, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Comisia Europeană, braţul executiv al UE, a declarat că a constatat că Meta a încălcat regulile antitrust ale UE prin denaturarea concurenţei pe pieţele pentru publicitatea online.

Executivul UE a contestat asocierea de către Meta a serviciului Facebook Marketplace, care permite utilizatorilor să listeze articole de vânzare, cu o reţea socială personală, Facebook.

Facebook Marketplace a fost lansată în 2016 şi este folosită în 70 de ţări pentru cumpărarea şi vânzarea de bunuri.

Comisia este îngrijorată că acest aranjament oferă Facebook Marketplace ”un avantaj substanţial de distribuţie, pe care concurenţii nu îl pot egala”.

Margrethe Vestager, vicepreşedintele Comisiei responsabil cu politica de concurenţă, a declarat că legătura dintre Facebook şi Marketplace face ca utilizatoril ”să nu aibă de ales decât să aibă acces la Facebook Marketplace”.

”În plus, suntem îngrijoraţi de faptul că Meta a impus condiţii comerciale neloiale, permiţând Facebook Marketplace să utilizeze datele privind serviciile de reclame online concurente. Dacă sunt confirmate, practicile Meta ar fi ilegale conform regulilor noastre de competiţie”, a spus Vestager într-un comunicat.

Tim Lamb, director pentru concurenţă în zona EMEA la Meta, a declarat: ”Afirmaţiile făcute de Comisia Europeană sunt fără temei. Vom continua să lucrăm cu autorităţile de reglementare pentru a demonstra că inovarea produselor noastre este pro-consumator şi pro-competitivă”

Comisia a deschis o investigaţie asupra Meta în iunie 2021, analizând ”posibilul comportament anticoncurenţial al Facebook”.

Trimiterea unei declaraţii de obiecţii unei companii este un pas oficial în investigaţiile UE în materie de concurenţă şi nu prejudiciază rezultatul unei anchete.

Cu toate acestea, dacă după ce o companie îşi prezintă apărarea Comisia găseşte în continuare suficiente dovezi ale unei încălcări a legislaţiei sale, se poate confrunta cu potenţiale modificări ale practicilor sale de afaceri sau cu o amendă de până la 10% din veniturile anuale globale.

Pentru Meta, care a realizat venituri anuale de 117,92 miliarde de dolari în 2021, asta ar putea însemna o penalizare în valoare de până la 11,8 miliarde de dolari.

Ar marca cel mai recent eşec pentru Meta, care se confruntă, printre altele, cu presiuni din partea investitorilor asupra tranziţiei sale către ”metavers”.

Preţul acţiunilor companiei a scăzut cu peste 60% în acest an, pe fondul unei scăderi mai ample a acţiunilor în sectorul tehnologic.

Luni separat, Comisia a închis o investigaţie privind un parteneriat între Meta şi Google despre care a pretins anterior că a împiedicat concurenţa în tehnologia pentru publicitate.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.