Experienţa de a plăti pentru produse şi servicii online ar putea fi mult diferită în următorii ani. Începând din 2030, Mastercard nu va mai solicita europenilor să introducă manual datele cardului atunci când fac check-in online – indiferent de platforma sau dispozitivul pe care îl folosesc, relatează CNBC.
Mastercard a anunţat marţi că, până în 2030, toate cardurile pe care le va emite în reţeaua sa din Europa vor fi tokenizate. Cu alte cuvinte, în loc de numărul de card de 16 cifre pe care suntem obişnuiţi cu toţii să îl folosim pentru tranzacţii, acesta va fi înlocuit cu ”un token” generat aleatoriu.
Firma spune că a lucrat cu bănci, fintechuri, comercianţi şi alţi parteneri pentru a elimina treptat, până în 2030, introducerea manuală a datelor cardurilor pentru comerţul electronic în Europa, în favoarea unui buton cu un singur clic pe toate platformele online. Acest lucru va asigura că cardurile consumatorilor sunt sigure împotriva tentativelor de fraudă, spune Mastercard.
Utilizatorii nu vor trebui să continue să introducă parole de fiecare dată când încearcă să efectueze o plată, deoarece Mastercard introduce chei de acces care înlocuiesc parolele.
De asemenea, va permite clienţilor să efectueze plăţi cu un singur clic la finalizarea comenzii folosind autentificarea biometrică cu amprentă.
Cardurile stocate pe pagina comerciantului sau în portofelul electronic prin tokenizare pot fi actualizate automat oriunde sunt stocate, atunci când sunt înlocuite sau reînnoite.
Reducerea fraudei
Mastercard spune că tokenizarea 100% pe site-urile de comerţ electronic va reduce în mod dramatic ratele de fraudă.
Potrivit firmei de cercetare de piaţă Juniper Research, este aşteptat că pierderile din fraudarea plăţilor online vor depăşi 91 de miliarde de dolari până în 2028 – însumând peste 362 de miliarde de dolari la nivel global în următorii cinci ani.
Adoptarea tokenizării, spune Mastercard, a crescut cu o rată de 50% în fiecare an şi acum asigură aproximativ 25% din toate tranzacţiile de comerţ electronic la nivel global în reţeaua sa.
Mastercard a declarat că implementează schimbarea în Europa,deoarece continentul a fost de multă vreme un lider în inovaţiile în materie de plăţi, cum ar fi plăţile contactless şi serviciile bancare online, care le-au permis utilizatorilor de servicii bancare să partajeze datele conturilor lor pentru a accesa noi produse financiare.
”În Europa am văzut că tokenizarea a câştigat avânt în ecosistem, confortul şi ratele reduse de fraudă se văd de la sine”, a declarat Valerie Nowak, vicepreşedinte executiv pentru produse şi inovare la Mastercard Europe, într-un comunicat.
”Suntem încrezători că atingerea acestei viziuni până în 2030 este un câştig pentru cumpărători, retaileri şi emitenţii de carduri deopotrivă.”
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.