Grupul german Lufthansa a raportat o scădere a profitului operaţional în al treilea trimestru, din cauza provocărilor pe care brandul principal le întâmpină în faţa concurenţei cu alte linii aeriene internaţionale şi a creşterii costurilor, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Profitul operaţional trimestrial s-a ridicat la 1,3 miliarde de euro, în scădere cu 9% faţă de anul precedent, însă în linie cu aşteptările analiştilor.

Carsten Spohr, CEO-ul Lufthansa, a subliniat că întârzierile în livrarea aeronavelor, problemele de punctualitate la hub-urile din Germania şi dezavantajele de reglementare afectează brandul principal.

Evenimente

31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

În contextul verii, o perioadă de vârf pentru călătorii, costurile în creştere şi criza din Orientul Mijlociu au influenţat negativ performanţele.

După publicarea rezultatelor, acţiunile Lufthansa au scăzut cu 2,68%, iar acţiunile companiilor aeriene Wizz Air, IAG (proprietarul British Airways) şi easyJet au înregistrat, de asemenea, scăderi.

Divizia de transport de pasageri a Lufthansa, inclusiv brandurile Austrian Airlines, Swiss International şi Eurowings, a obţinut un profit operaţional de 1,2 miliarde de euro în acest trimestru, faţă de 1,4 miliarde de euro anul trecut.

Pierderea a fost atribuită unei scăderi de 234 milioane de euro a rezultatelor Lufthansa Airlines şi unei recuperări mai lente a călătoriilor de afaceri.

Analistul Alex Irving a menţionat că Lufthansa este una dintre companiile europene cele mai dependente de călătoriile de afaceri, iar Spohr a precizat că nu se aşteaptă ca aceste călătorii să revină la nivelurile din 2019.

În plus, Lufthansa a suspendat ruta Frankfurt-Beijing din cauza competiţiei inegale cu companiile aeriene chineze, care au avantajul de a survola spaţiul aerian rusesc.

În încercarea de a redresa situaţia, Lufthansa a lansat un program de restructurare pentru brandul principal, vizând o recuperare a profitului operaţional până în 2026, cu o ţintă de economii de costuri de 1,5 miliarde de euro.

Compania şi-a menţinut estimările de profit anual pentru acest an, vizând un profit operaţional între 1,4 şi 1,8 miliarde de euro şi o marjă de profit pe termen mediu de 8%.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.