Compania germană Knorr, parte a grupului Unilever, va redenumi popularul său sos “Zigeuner”(ţigănesc) drept sos paprika în stil unguresc, în urma plângerilor că numele este jignitor, devenit astfel ultimul dintr-o serie de branduri care ia o astfel de măsură în urma unui val de proteste împotriva rasismului, relatează Reuters.
Moartea afro-americanului George Floyd în custodia poliţiei din Minneapolis a provocat îngrijorări în toată lumea legate de rasism, determinând brandurile să renunţe la nume considerate ca umilitoare, cum ar fi îngheţata Eskimo Pie şi mixul pentru clătite Aunt Jemima.
Unilever a anunţat în iunie că va renunţa la cuvânt ”fair” din produsele de albire a pielii Fair & Lovely.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Romani Rose, liderul Consiliului German al Sinti şi al Romilor, a salutat decizia, despre care a scris publicaţia Bild am Sonntag, dar a spus că este mai îngrijorat de creşterea rasismului, cum ar fi scandările de tipul ”ţigan” sau ”evreu” pe stadioane.
”Este bine că Knorr reacţionează la plângerile multor oameni. Dar şniţel ţigănesc şi ”sos ţigănesc” nu sunt lucrurile cele mai importante”, a spus el.
Unilever nu a fost disponibil imediat pentru comentarii.
Naziştii i-au supus pe sinti, numele folosit de etnicii romi din Germania timp de secole, la sterilizare forţată, în conformitate cu legea ”purităţii rasiale”, iar romii au fost deportaţi în lagăre ale morţii, unde au portat uniforme inscripţionate cu litera Z, de la “Zigeuner” (ţigan).
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.