Kingsley Wheaton, Chief marketing officer la BAT, avertizează industria cu privire la riscul pierderii progresului făcut în dezvoltarea produselor fără combustie pe bază de nicotină în cazul în care Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) va introduce, la COP 9 (Conferinţa Părţilor semnatare ale Convenţiei-Cadru pentru controlul tutunului - FCTC) din noiembrie, noi restricţii cu privire la aceste produse. El a spus că aproximativ 100 de milioane de fumători adulţi au făcut trecerea de la ţigări la produse alternative, astfel că restricţionarea accesului la acestea din urmă este „nechibzuită şi regresivă”.
Într-un discurs susţinut la Global Tobacco & Nicotine Forum de la Londra, unul dintre cele mai importante evenimente ştiinţifice din industrie, Kingsley Wheaton a subliniat că produsele pe bază de tutun cu risc redus nu sunt lipsite de riscuri, însă scad riscul faţă de ţigările pe bază de ardere. Wheaton a remarcat faptul că este necesară o continuă investiţie în cercetare şi analiză, că excluderea de către SRNT (Society For Research On Nicotine and Tobacco) a oamenilor de ştiinţă asociaţi companiilor din industrie de la întâlnirea sa anuală a fost „ilogică şi lipsită de etică” şi a susţinut că BAT va rămâne angajată în dezvoltarea acestor alternative la fumat.
„Trebuie să insistăm asupra progresului şi, mai mult, trebuie să accelerăm progresul. De aceea, acesta este un an foarte important”, şi-a început el discursul. „Suntem toţi de acord că prohibiţia nu funcţionează”.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Deşi există progres în ceea ce priveşte produsele cu risc redus, „unele ţări interzic sau restricţionează mult accesul la produse de vapat sau pe bază de tutun încălzit, în ciuda dovezilor ştiinţifice disponibile”. „Dacă OMS încearcă să avanseze măsuri restrictive pentru noua categorie de produse, la întrunirea COP 9 din noiembrie, acest lucru ar submina serios progresul înregistrat în punerea produselor cu risc redus şi a produselor pe bază de nicotină la dispoziţia consumatorilor, la nivel larg”.
El a continuat: „Nu este vorba despre a câştiga sau a pierde, este vorba despre ştiinţă, alegerea consumatorului şi nevoia de soluţii practice. Dacă nu vom reuşi să găsim soluţii împreună, nu vor exista învingători”.
Aproximativ 100 de milioane de fumători adulţi au făcut trecerea de la ţigări la produse alternative, astfel că, a adăugat Wheaton, „restricţionarea accesului la acestea este nechibzuită şi regresivă”.
O cercetare responsabilă este esenţială pentru ca adulţii consumatori să le poată utiliza cu încredere şi ca guvernele şi organismele de reglementare sanitară să poată fi asigurate de calitatea şi siguranţa produselor, a mai spus el.
„Guvernele ar trebui să anuleze interdicţiile aplicate produselor alternative, nu să le introducă”, având în vedere că, din cauza acestor restricţii, o parte dintre utilizatori redevin fumători. El a expus, la fel ca anul trecut la acelaşi forum, un cadru de lucru de cinci puncte care ar maximiza impactul produselor cu risc redus: „O abordare bazată pe dovezi; reglementări proporţionale; libertate de inovare; dialog şi comunicare; şi practici de marketing responsabile”.
Mai mult de 1,1 miliarde de oameni consumă astăzi la nivel global, produse pe bază de tutun şi nicotină. „Obiectivul BAT este de a realiza noi produse, susţinute de ştiinţă, care să ofere adulţilor fumători alternative mai puţin riscante (...) Pentru noi, investiţia în ştiinţă şi cercetare este esenţială. În ultimii ani, BAT a investit miliarde de dolari pentru a dezvolta, comercializa şi susţine ştiinţific portofoliul de produse cu risc redus”.
Anul acesta, potrivit lui Wheaton, a fost realizat cel mai mare studiu din istoria companiei. „Rezultatele pe şase luni au arătat că, în cazul fumătorilor care au trecut exclusiv la glo, s-a înregistrat o scădere semnificativă a biomarkerilor de risc potenţial comparativ cu cei care au continuat să fumeze. Esenţial, dintre majoritatea biomarkerilor măsuraţi, reducerea observată la cei care folosesc glo a fost similară cu cea remarcată la persoanele care au renunţat complet la fumat. Acest gen de date ar trebui luate în considerare de guverne atunci când decid politici de sănătate publică”.
BAT şi-a propus ca, până în 2030, să aibă 50 milioane de consumatori de produse fără ardere. În prima jumătate a anului 2021, portofoliul a crescut cu 2,6 milioane de utilizatori, cel mai mare număr atras din 2015, când au fost lansate internaţional produsele vape ale companiei. În prezent, 16 milioane de oameni folosesc aceste alternative.
Wheaton a făcut apel la comunicare în industrie, pentru a opri dezinformarea. Este vorba despre schimbul de informaţii, de opinii, de analizarea datelor ştiinţifice. „Trebuie să continuăm să inovăm. Principalul motiv invocat de adulţii fumători pentru încetarea de a folosi produse alternative este acela că experienţa lor nu este suficient de apropiată fumatului. De aceea, libertatea de inovaţie este extrem de importantă. Inovaţia ar trebui încurajată şi stimulată comercial”.
În plus, anul acesta, pe un miliard de pachete de ţigări ale BAT vor fi incluse informaţii despre alternative. Iar din punctul de vedere al lui Wheaton, zonele prioritare pentru companie sunt pieţe mari ca Rusia, Brazilia şi Australia.
„Sunt absolut convins că putem să ne atingem obiectivul de transformare mai curând dacă vom colabora şi vom avea o abordare la nivelul întregii societăţi”, le-a mai spus el celor prezenţi la forum. „Când guvernele şi factorii decizionali adoptă reglementări proporţionale, toţi facem progrese. Nu este vorba despre noi împotriva lor, ci despre politici progresiste care au fundament în ştiinţă, nu în păreri”, a conchis Wheaton.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.