ING Bank România lansează o nouă iniţiativă de combatere a fraudelor în mediul online, un fenomen care a luat amploare în ultimii ani. Un studiu recent realizat de Ipsos pentru ING arată că opt din zece români sunt de părere că atacurile cibernetice sunt în creştere, însă patru din zece încă spun că nu ştiu cum să procedeze în cazul unei fraude.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”ING Bank România lansează o nouă iniţiativă de combatere a fraudelor în mediul online, un fenomen care a luat amploare în ultimii ani. În ciuda intensificării acţiunilor de informare cu privire la riscurile de fraudă, uneori, mirajul câştigurilor rapide este mai puternic, iar victimele continuă să cadă în capcana hoţilor de pe Internet”, anunţă banca.

Prin campania „Fraudatori de poveste”, ING vrea să atragă atenţia într-un mod inedit asupra pericolelor la care se expun toţi cei care „muşcă” momeala oferită de fraudatori în mediul online, care promit fix ce vor să audă potenţialele victime.

Evenimente

31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

„Un studiu recent realizat de Ipsos pentru ING arată că opt din zece români sunt de părere că atacurile cibernetice sunt în creştere, însă patru din zece încă spun că nu ştiu cum să procedeze în cazul unei fraude. Prin urmare, am decis să continuăm acţiunile de conştientizare privind tentativele de fraudă din mediul online. Cu toţii am crescut cu basme şi chiar şi atunci când devenim adulţi, poveştile ne farmecă în continuare şi, uneori, ne dorim să trăim în ele. Fraudatorii mizează exact pe acest lucru si, pentru a se îmbogăţi rapid, ne oferă roluri în poveştile lor false. Digitalizarea are o mulţime de beneficii, însă trebuie să îi cunoaştem şi riscurile. Când vine vorba de tranzacţii financiare, cel mai bine este să fim suspicioşi şi să punem întrebări. Interlocutorul de pe Internet care ne spune cuvintele pe care vrem să le auzim se poate dovedi fraudatorul care vrea să ne golească contul. Dacă respectăm, însă, regulile de bază, putem evita aproape toate ameninţările din mediul online”, spune Raluca Voicu, manager Issuer and Acquirer Fraud Investigations, în cadrul ING Bank România.

1. „Preslii şi merele de aur” – Atenţie la fraudele de tip „romance scam”

„Bună, sunt Preslii. Locuiesc într-un palat, la Milano. Mi-a atras atenţia profilul tău de Insta. Avem aici un pom cu mere de aur pe care le oferim fetelor frumoase, aşa ca tine. Trimite-mi 500 de euro în acest cont bancar şi devii fotomodelul nostru oficial. În câteva luni o să ai un coş plin cu mere de aur.”

Înşelătoria de tip „iubire prefăcută” sau „romance scam” exploatează dorinţa firească de a crea relaţii şi conexiuni cu cei din jur, dar mai ales încrederea pe care multe persoane o au în cei cu care interacţionează în mediul online, cum ar fi aplicaţiile şi site-urile de întâlniri sau reţelele sociale.

„Dacă persoana care îţi face declaraţii de dragoste îţi cere, în acelaşi timp, sume mari de bani sau datele cardului, invocând diverse motive, trebuie să îţi trezească suspiciuni. Chiar şi o simplă căutare pe Internet a identităţii persoanei care te contactează online îţi poate fi de ajutor. În plus, indiferent de activitatea noastră în online, este important să ştim că nu trebuie să oferim niciodată informaţii precum datele cardului, parole, PIN, dar şi copii ale actelor de identitate, indiferent cine cere aceste date”, completează Raluca Voicu, Manager Issuer and Acquirer Fraud Investigations, în cadrul ING Bank România.

2. „Punguţa cu mulţi bani” – De ce ofertele „de nerefuzat” precum „Ai câştigat un iPhone!” trebuie evitate

„Într-o zi, un cocoş asculta rock şi căuta pe net filme cu gangsteri, când a dat peste un banner ce promitea reduceri mari la chitară electrică. Totul costa 10 lei. Cucurigu, boieri mari, aşa ocazii mai rar. N-a stat pe gânduri, a comandat 10 instrumente şi a început alături de restul ogrăzii o trupă de renume mondial.”

E-mail-urile de tip phishing, anunţurile privind false investiţii, ofertele „de nerefuzat” precum un telefon mobil de ultimă generaţie sau un city break la super preţ sunt printre cele mai utilizate metode de fraudare pentru accesarea datelor personale şi financiare ale utilizatorilor. Mesajele înşelătoare sunt promovate pe platformele de social media, dar şi în motoarele de căutare, pentru a ajunge la cât mai multe potenţiale victime.

O ofertă greu de refuzat este uşor de identificat atunci când utilizatorii sunt familiarizaţi cu existenţa acestui tip de fraudă, astfel că eforturile privind informarea utilizatorilor trebuie să continue.

3. „Capra cu trei iezi” – preveniţi tentativele de phishing, smishing şi malware

„Era odată o capră cu trei iezi. Într-o zi a primit un mail din Africa, ce promitea câştiguri garantate.
A dat click, a trimis datele cardului şi (puf!) s-a îmbogăţit. Apoi s-a măritat cu un ţap nigerian iubitor şi bogat, iar iezii fac acum TikTok-uri de pe cele mai noi telefoane.”

”Iată care sunt cele mai simple măsuri pe care le putem lua pentru a ne apăra de fraudatorii din mediul online: NU răspundeţi la mesaje nesolicitate sau neaşteptate. Dacă o cerere de contact apare pe neaşteptate, cel mai bine este să nu îi daţi curs; NU deschideţi ataşamente şi nu daţi click pe link-uri din mail-uri şi alte mesaje primite de la destinatari necunoscuţi, chiar dacă pare că adresa expeditorului seamănă cu una cunoscută (în realitate, în majoritatea cazurilor, vor fi caractere în plus sau lipsă faţă de mail-ul real); NU oferiţi informaţii personale sau date financiare şi nu vă introduceţi datele personale şi bancare pe pagini web neoficiale; NU aşteptaţi să deveniţi victima fraudei”, spun specialiştii băncii.

ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,4 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări.

Înfiinţată în 1994, ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienţi din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri şi Mid-Corporate şi Wholesale Banking.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.