Guvernul a aprobat, vineri, ordonanţa de urgenţă privind unele măsuri pentru reorganizarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi a unor instituţii aflate în subordinea acestuia.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Actul normartiv este o iniţiativă a Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, în scopul reorganizării administraţiei publice din domeniul agricol, în vederea debirocratizării şi simplificării procedurilor administrative, în folosul cetăţenilor, îndeosebi al fermierelor, arată comunicatul de presă al MADR.

Astfel, ordonanţa de urgenţă vizează:

Evenimente

27 iunie - Maraton Profit News TV - Maraton Made in Romania (ediția a II-a)
30 iulie - Maraton Profit News TV - Inteligența Artificială în Economie

1. reorganizarea aparatului central al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale prin preluarea:

activităţii privind inspecţia de stat în zootehnie, ameliorare şi reproducţie, gestionarea resurselor genetice, identificarea şi înregistrarea ecvideelor, gestionarea bazei de date albine, activitatea specifică de laborator, activitaţii Centrului Naţional de Formare Profesională în Zootehnie din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Zootehnie “ Prof.Dr.G.K. Constantinescu“ precum şi a activităţilor suport, respectiv audit, juridic, resurse umane, administrativ, financiar-contabilitate, relaţii publice, comunicare activităţii Direcţiei pentru Agricultură a Municipiului Bucureşti

2. desfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Zootehnie “ Prof.Dr.G.K. Constantinescu“- ca urmare a divizarii totale, astfel:

activitatea privind inspectia de stat în zootehnie, ameliorare şi reproducţie, gestionarea resurselor genetice, identificarea şi înregistrarea ecvideelor, gestionarea bazei de date albine, activitatea specifică de laborator, precum şi activitatea Centrului Naţional de Formare Profesională în Zootehnie, se preia de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale; activitatea de control şi monitorizare din cadrul Oficiilor judeţene de zootehnie şi centrelor regionale de zootehnie se preia de Direcţiile pentru agricultură judeţene din judeţele respective activităţile suport, respectiv audit, juridic, resurse umane, administrativ, financiar-contabilitate, relaţii publice, comunicare se preiau în structurile care desfăşoară aceste activităţi din cadrul ministerului

3. desfiinţarea, ca urmare a fuziunii prin absorbţie, a Inspectoratelor Teritoriale pentru Calitatea Seminţelor şi Materialului Săditor, prin preluarea activităţii, patrimoniului şi a personalului de către Direcţiile pentru Agricultură Judeţene din judeţele respective.

4. desfiinţarea, ca urmare a fuziunii prin absorbţie, a Oficiilor de Studii Pedologice şi Agrochimice, prin preluarea activităţii, patrimoniului şi a personalului de către Direcţiile pentru Agricultură Judeţene din judeţele respective.

5.  reorganizarea Direcţiilor pentru Agricultură Judeţene prin preluarea activităţii:

       -  Inspectoratelor Teritoriale pentru Calitatea Seminţelor şi Materialului Săditor

        - Oficiilor de Studii Pedologice şi Agrochimice

        - de control şi monitorizare din cadrul Oficiilor judeţene de zootehnie şi centrelor regionale de zootehnie

6. reorganizarea Direcţiei pentru Agricultură a Municipiului Bucureşti prin absorbţie în cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale de o direcţie nou-înfiinţată care are şi atribuţii de coordonare tehnică a Direcţiilor pentru Agricultură Judeţene.

În cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale se înfiinţează o nouă direcţie, prin preluarea personalului şi activităţilor Direcţiei pentru Agricultură a Municipiului Bucureşti, precum şi a atribuţiilor şi angajaţilor din cadrul ministerului care realizează cercetări statistice. Noua structură va avea şi rol de coordonator al direcţiilor pentru agricultură judeţene.

Personalul din cadrul Direcţiei pentru Agricultură a Municipiului Bucureşti se preia în cadrul structurii nou-înfiinţate din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale pe funcţii publice de stat, respectiv director şi funcţii publice de execuţie, cu respectarea condiţiilor specifice de ocupare şi a vechimii.

Instituţiile care preiau activitatea structurilor care se desfiinţează, preiau patrimoniul şi personalul aferent activităţii. Personalul se preia cu respectarea naturii juridice a posturilor pe care acesta este încadrat la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, precum şi cu respectarea prevederilor legale aplicabile fiecărei categorii de personal.

Prin aplicarea prevederilor prezentului proiect se desfiinţează 2 instituţii aflate la nivel central şi 67 de instituţii aflate la nivel teritorial, corespunzător unui număr de 69 de ordonatori terţiari de credite.

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale şi Agenţia Naţională pentru Îmbunătăţiri Funciare sunt instituţii care au rol esenţial în atragerea fondurilor europene şi în efectuarea plăţilor către fermieri şi nu fac obiectul prezentei Ordonanţe de Urgenţă.

Măsurile propuse prin prezenta OUG nu generează un impact financiar asupra bugetului aprobat al MADR şi asupra bugetului general consolidat, economiile înregistrate prin desfiinţarea unui număr de 176 funcţii de conducere, dar şi cele destinate întreţinerii şi funcţionării instituţiilor care fac obiectul desfiinţării/comasării cu alte structuri subordonate sau preluării activităţii de către aparatul central al MADR putând fi utilizate pentru finanţarea structurilor/activităţilor nou create.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.