Executivul a aprobat, marţi, un memorandum cu tema - Digitalizarea serviciului public privind înmatricularea vehiculelor. Actul normativ aprobat prevede identificarea unor soluţii concrete de simplificare a procesului de înmatriculare a vehiculelor prin diminuarea fragmentării acestuia şi a interacţiunii directe între cetăţeni şi principalii actori implicaţi la momentul actual, creşterea nivelului de încredere în autorităţile publice şi realizarea unui serviciu public performant, de calitate.
Astfel, până la finele anului trebuie promovate propuneri de modificare a legislaţiei de nivel primar care să asigure cadrul juridic necesar implementării proiectului de digitalizare a serviciului public privind înmatricularea vehiculelor, arată comunicatul de presă al Executivului.
Următoarea etapă – ianuarie-mai 2023 – va cuprinde modificarea legislaţiei secundare aplicabile instituţiilor competente, în acord cu legislaţia primară, identificarea şi dezvoltarea soluţiilor tehnice care să permită realizarea schimbului de informaţii între instituţiile implicate şi dezvoltarea procedurilor şi instrumentelor instituţionale aplicabile.
Calendarul prevede ca în luna iunie 2023 să demareze cea de-a doua fază a proiectului, care vizează interconectarea sistemelor informatice şi bazelor de date aparţinând unor instituţii terţe, necesare tranziţiei complete spre mediul on-line, conform sursei citate.
Aceste acţiuni vor fi puse în practică de un grup de lucru interministerial, sub coordonarea Secretariatului General al Guvernului, compus din specialişti din cadrul Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Ministerului Finanţelor, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.