Guru-ul publicităţii Martin Sorrell a pus la îndoială perspectivele noii platforme de socializare Truth Social a lui Donald Trump, proaspăt listată la bursă, spunând că în prezent ar fi ”de neînţeles” ca clienţii să dorească să cumpere reclame pe site, transmite CNBC.
Omul de afaceri britanic a declarat pentru CNBC că platforma de socializare a fostului preşedinte american încă nu îşi dovedeşte viabilitatea financiară pe o piaţă de publicitate deja provocatoare.
”Este un pic de neînţeles. Care sunt veniturile acolo?” a spus Sorrell, fondatorul şi preşedintele executiv al companiei de marketing digital S4 Capital, când a fost întrebat dacă clienţii ar putea cumpăra publicitate.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Trump Media & Technology Group (TMTG), compania din spatele Truth Social, a devenit publică marţi, după fuziunea cu compania Digital World Acquisition, într-o afacere cunoscută sub numele de achiziţie cu scop special (SPAC).
Acţiunile au crescut cu peste 50% în timpul unei prime zile volatile de tranzacţionare, înainte de a încheia sesiunea în creştere cu 16%, oferind companiei o capitalizare de piaţă de aproximativ 7,85 miliarde de dolari, potrivit Associated Press.
Listarea i-a adus în buzunar candidatului republican la preşedinţie o avere pe hârtie de peste 4 miliarde de dolari pentru participaţia sa de 58% din companie, într-un moment în care se confruntă cu provocări legale tot mai mari.
El era în criză pentru o garanţie de 454 de milioane de dolari într-un caz de fraudă civilă, dar aceasta a fost redusă la 175 de milioane de dolari luni, în urma unui recurs.
Creşterea acţiunilor a avut loc chiar dacă compania s-a chinuit să demonstreze o cale către profitabilitate.
”Sfidează într-un fel realitatea, cel puţin la început”, a spus Sorrell, care este, de asemenea, fondatorul şi fostul CEO al agenţiei de publicitate WPP.
Un purtător de cuvânt al TMTG a respins ferm afirmaţiile conform cărora creşterea preţului acţiunilor a sfidat logica, atunci când a fost contactată de CNBC.
Truth Social a pierdut 10,6 milioane de dolari în primele nouă luni ale anului 2023, cu venituri de 3,4 milioane de dolari.
Potrivit Semafor, compania a pierdut cel puţin 57 de milioane de dolari de la înfiinţarea sa în 2021, când a fost creată de Trump, sfidând excluderea sa de pe Twitter în urma atacului din 6 ianuarie de la Capitoliu.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.