Grupul Electrica anunţă că este supus unui atac cibernetic şi că specialiştii colaborează strâns cu autorităţile naţionale în domeniul securităţii cibernetice pentru gestionarea şi remedierea incidentului,Grupul precizează că nu sunt afectate sistemele critice ale grupului. De asemenea, compania le recomandă consumatorilor să fie atenţi la orice mesaje suspecte primite în numele companiei şi să nu furnizeze date personale prin canale nesecurizate.Ministerul Energiei precizează, luni, în urma atacului cibernetic asupra sistemelor informatice ale Distribuţie Energie Electrică România (DEER) că a fost iniţiată o analiză tehnică detaliată, iar hash-urile au fost colectate pentru a identifica conţinutul şi posibila origine a atacului. Serverele urmează să fie supuse unor verificări riguroase iar back-up-ul datelor este izolat şi în siguranţă. Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică arată că specialişti ai instituţiei investighează incidentul de la Electrica, unul de tip ransomware, stabilind, pe baza informaţiilor preliminare, că sistemele critice pentru alimentarea cu curent electric nu au fost afectate şi sunt funcţionale. Ei subliniază însă ”necesitatea şi urgenţa dezvoltării unui CSIRT (Computer Security Incident Response Team - n.r.) sectorial pentru domeniul energetic”.
”Grupul Electrica anunţă că este supus unui atac cibernetic. Echipele de specialişti colaborează strâns cu autorităţile naţionale în domeniul securităţii cibernetice pentru gestionarea şi remedierea incidentului, având ca obiectiv rezolvarea situaţiei într-un timp cât mai scurt, identificarea sursei atacului şi limitarea impactului acestuia. Dorim să subliniem că nu sunt afectate sistemele critice ale grupului, iar eventualele disfuncţionalităţi apărute în interacţiunea cu consumatorii noştri sunt efecte ale măsurilor de protecţie a infrastructurii interne. Aceste măsuri sunt temporare şi au rolul de a asigura securitatea întregului sistem”, anunţă compania, fără a preciza care este sursa atacului.
În acest moment, toate protocoalele de răspuns specifice au fost deja activate conform procedurilor interne şi reglementărilor în vigoare.
”Prioritatea noastră principală o reprezintă menţinerea continuităţii în distribuţia şi furnizarea energiei electrice, precum şi protejarea datelor personale gestionate, şi a celor operaţionale ale tuturor entităţilor din cadrul Grupului Electrica. Vom continua să informăm publicul despre evoluţia situaţiei şi măsurile întreprinse pentru remedierea acesteia. În acest context, recomandăm consumatorilor noştri să fie atenţi la orice mesaje suspecte primite în numele companiei şi să evite furnizarea de date personale prin canale nesecurizate”, subliniază Electrica.
Grupul Electrica este un jucător cheie pe piaţa de distribuţie, furnizare şi producţie a energiei electrice din România, precum şi unul dintre cei mai mari jucători din sectorul serviciilor energetice. Grupul Electrica oferă servicii pentru aproximativ 4 milioane de utilizatori şi are o arie de cuprindere naţională - cu organizare în trei zone pentru distribuţia energiei electrice: Transilvania Nord, Transilvania Sud, Muntenia Nord, şi pe cuprinsul întregii ţări pentru furnizarea energiei electrice şi pentru întreţinere şi servicii energetice. Din iulie 2014, Electrica este o companie cu capital majoritar privat, listată pe bursele de valori din Bucureşti şi Londra. Electrica este singura companie românească listată din domeniul distribuţiei şi furnizării energiei electrice.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.