Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunţat că, până pe 29 iulie, trebuie depuse ofertele pentru contractele necesare modernizării infrastructurii feroviare pe Lotul 4 (Drobeta Turnu Severin - Băile Herculane) şi pe Lotul 5 (Băile Herculane - PO Poarta). Astfel vor putea fi modernizaţi încă 74,25 km de cale ferată pe tronsonul Craiova - Drobeta Turnu Severin - Caransebeş, a adăugat el, iar valoarea estimată a celor două contracte - proiectare şi execuţie este de 4,87 miliarde de lei, fără TVA, iar finanţarea este asigurată prin Programul Transporturi (PT) 2021- 2027.
„Licitaţie lansată pentru modernizarea a încă 74,25 km de cale ferată pe tronsonul Craiova- Drobeta Turnu Severin - Caransebeş! Până în data de 29 iulie 2024 trebuie depuse ofertele pentru contractele necesare modernizării infrastructurii feroviare pe Lotul 4 (Drobeta Turnu Severin- Băile Herculane) şi pe Lotul 5 (Băile Herculane- PO Poarta). Valoarea estimată a celor două contracte (proiectare şi execuţie) este de 4,87 miliarde de lei (fără TVA), iar finanţarea este asigurată prin Programul Transporturi (PT) 2021- 2027. Durata maximă a contractului pentru Lotul 4 este de 72 luni (din care 12 luni pentru proiectare şi 60 de luni pentru execuţie), iar pentru Lotul 5 este de 60 de luni (din care 12 luni pentru proiectare şi 48 de luni pentru execuţie)”, a scris Sorin Grindeanu, miercuri pe Facebook.
El a mai spus că Lotul 4 (Drobeta Turnu Severin- Băile Herculane) are o lungime de 41,618 km şi o valoare estimată de 2,44 miliarde de lei (fără TVA), iar Lotul 5 (Băile Herculane- PO Poarta) are o lungime de 32,637 km şi o valoare estimată de 2,43 miliarde de lei (fără TVA).
„Lucrările de reabilitare pe întreaga linie de cale ferată Craiova- Drobeta Turnu Severin - Caransebeş (225,287 km) vizează:
- modernizarea instalaţiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului
- creşterea capacităţii de tranzit;
- asigurarea interoperabilităţii
- asigurarea de facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi;
- modernizarea staţiilor şi a haltelor de mişcare;
- modernizarea podurilor şi podeţelor;
- reabilitarea şi modernizarea clădirilor staţiilor de călători (inclusiv ridicarea nivelului peroanelor) în conformitate cu standardele europene în vigoare;
- montarea de panouri fonoabsorbante sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
- instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS.
- îmbunătăţirea infrastructurii pentru creşterea vitezei de circulaţie la valori de până la 160 km/h”, mai arată Grindeanu.
El a reamintit că, în luna mai, au fost lansate în licitaţie contractele pentru modernizarea Loturilor 3 şi 6, care au termen de depunere a ofertelor 1 iulie 2024.
„Modernizarea acestor două loturi, cu o lungime de 78,4 km, are o valoare totală estimată 7,35 miliarde de lei (fără TVA) şi este finanţată prin PT”, a conchis Grindeanu.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.