Google, divizie a grupului Alphabet, va şterge automat istoricul privind locaţiile şi navigarea utilizatorilor noi, după 18 luni, şi va facilita accesul tuturor la aplicaţiile pentru serviciul de căutare, Maps şi YouTube, fără urmărirea navigării, transmite Reuters.
Actualizarea controlului confidenţialităţii datelor are lor în timp ce operatorul celui mai folosit motor de căutare din lume este tot mai urmărit în privinţa practicilor de colectare a datelor.
Legile noi referitoare la confidenţialitatea datelor din California şi Europa au determinat companiile de internet să îşi ajusteze practicile în ultimii doi ani.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Mai multe procese intentate în ultimele luni de consumatori şi procurori generali americani acuză Google de înşelăciune în colectarea datelor.
Potrivit actualizării setărilor de către Google, istoricul vizionărilor de YouTube al utilizatorilor noi va dispărea după 36 de luni, iar cel referitor la localizare şi navigarea pe web va fi şters după 18 luni. Utilizatorii pot opta pentru perioade mai lungi sau mai scurte.
Cu toate acestea, Google va putea în continuare să acceseze şi să stocheze date referitoare la localizare, prin alte mijloace.
Utilizatorii vor putea să efectueze mai uşor căutări ”în modul incognito” în motorul de căutare, în Maps şi YouTub, doar prin închiderea fotografiei de profil. Anterior, era nevoie de un click suplimentar în meniul aplicaţiei.
Google nu păstrează un jurnal al activităţii utilizatorilor atunci când aceştia folosesc modul incognito.
Compania obţine majoritatea veniturilor din publicitate, care se bazează pe datele referitoare la ce vizionează şi citesc utilizatorii şi unde se află aceştia.
Directorul general al grupului Alphabet, Sundar Pichai, a recunoscut anul trecut că compania colectează mai multe date decât are nevoie pentru publicitate şi s-a angajat să reducă volumul acetora.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.