eMAG a anunţat, joi, că îşi continuă extinderea internaţională odată cu aprobarea fuziunii cu Extreme Digital de către Autoritatea de Concurenţă Maghiară (GVH), care a stabilit că, în piaţa de produse electro-IT, sectoarele de comerţ electronic şi comerţ prin magazine tradiţionale constituie o piaţă unitară, iar fuziunea nu reduce concurenţa.
În martie, eMAG Ungaria şi Extreme Digital, cei doi lideri ai comerţului online din Ungaria, au anunţat fuziunea prin care va apărea una dintre cele mai importante companii de e-commerce din Europa Centrală şi de Est, cu o ţintă de vânzări de un miliard de euro în şase ani. În iunie, Consiliul Concurenţei din România a anunţat că a autorizat tranzacţia.
GVH din Ungaria a motivat că transparenţa preţurilor şi sensibilitatea la preţ a cumpărătorilor din mediul online, precum şi concurenţa în piaţa de retail sunt argumente puternice care au cântărit în decizia de aprobare a fuziunii.
”eMAG este un campion regional care aduce din ce în ce mai multă valoare economiei româneşti, pe măsură ce se dezvoltă”, a spus Roger Rabalais, COO B2C Prosus Group (Naspers).
Ca urmare a fuziunii, eMAG devine acţionar majoritar al noii entităţi, cu un pachet de 52% din acţiuni.
”Aprobarea fuziunii eMAG Ungaria cu Extreme Digital marchează un pas important în extinderea noastră regională. Suntem bucuroşi că o companie românească duce mai departe tehnologia dezvoltată acasă, în toate ţările în care este prezentă. Continuarea dezvoltării internaţionale va produce mai departe valoare în România, având în vedere numărul mare de angajaţi, furnizori şi selleri români”, a spus Iulian Stanciu, CEO eMAG.
Noua entitate porneşte la drum cu venituri cumulate estimate la 250 de milioane euro, 600 de angajaţi şi cu o ţintă de un miliard de euro în şase ani.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.