Hotelurile de 4 şi 5 stele din Bucureşti resimt un recul al numărului de persoane din Israel, la două săptămâni de la incidentul în care patru turişti din această ţară ar fi fost agresaţi de jandarmii români după mitingul diasporei, a anunţat luni Federaţia Industriei Hoteliere din România (FIHR), într-un comunicat.
”Efectele agresiunii a patru turişti israelieni de către jandarmii români nu se lasă aşteptate, iar la două săptămâni după incident hotelierii au constatat deja o uşoară scădere a numărului de turişti din această ţară”, arată FIHR, într-un comunicat.
Cu peste 220.000 de persoane care şi-au făcut vacanţa anul trecut în ţara noastră, Israelul este, ca număr, a doua ţară emiţătoare de turişti pentru România, după Germania, spun reprezentanţii patronatului, care se tem că în anii următori s-ar putea înregistra un declin pe această piaţă dacă autorităţile române nu conving turoperatorii israelieni că astfel de incidente nu se vor mai repeta.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
"În acest moment există riscul ca incidentul respectiv (prin amploarea pe care a luat-o) să zdruncine cel mai important factor în luarea deciziei de călătorie pentru turiştii israelieni, şi anume securitatea. Pentru turiştii din Israel, siguranţa reprezintă primul motiv în alegerea destinaţiei. Dacă nu vom reacţiona prin îmbunătăţirea promovării şi comunicării cu piaţa Israel, cu siguranţă că astfel de elemente vor aduce scăderi importante în circulaţia turistică dinspre această ţară", a declarat Călin Ile, preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România (FIHR).
El consideră că industria se află în faţa unui risc de scădere a atractivităţii României pe piaţa Israel.
”Pentru a stopa declinul fluxului de turişti, autorităţile române ar trebui sa comunice cu turoperatorii şi cu autorităţile din Israel, dar şi cu turiştii, în general, şi să încerce să-i convingă că Bucureştiul şi România reprezintă destinaţii sigure. Ar trebui să se insiste atât cu comunicate oficiale (cu scuze pentru incidentul creat şi cu asigurări pentru viitor), cât şi cu o intensificare a comunicării de marketing”, spun reprezentanţii FIHR, în comunicat.
Anul trecut au vizitat România 220.949 de turişti israelieni, dintr-un total de 2.73 milioane de turişti străini, adică puţin peste 8% din piaţă. Israelul se situează pe locul doi ca ţară emitentă de turişti pentru România, dupa Germania, cu 262.200 de turişti.
”Primii paşi au fost făcuţi de către comunitatea de origine română din Israel, care a plecat din ţară în perioada comunismului şi care acum a revenit pentru a redescoperi locurile natale. Este a doua comunitate din Israel după cea plecată din Rusia. Ulterior, aceşti turişti au povestit că România este o ţară sigură, primitoare şi tolerantă, ceea ce i-a făcut şi pe alţi israelieni să li se alăture. Principalele eforturi de promovare nu au fost făcute de statul român, ci direct de hoteluri, agenţii de turism şi cazinouri din ţară, iar un factor important au fost companiile aeriene, care văzând potenţial, au introdus curse pe care le-au promovat şi pe segmentul turism”, mai spun reprezentanţii patronatului.
În 2017, numărul turiştilor israelieni în România a crescut cu peste 15% faţă de anul precedent, adaugă ei.
"În astfel de momente se vede cel mai bine utilitatea birourilor de turism dintr-o anumită ţară şi că acum, mai mult decât oricând, constatăm ce decizie proastă a luat fostul ministrul Turismului Mircea Dobre eliminând birourile de turism, fără să pună nimic în loc", a spus Călin Ile.
E afirmă că, în astfel de situaţii, ar trebui să îşi arate eficienta şi Compania Municipală de Turism Bucureşti, care are personal bine plătit şi bugete consistente pentru promovarea oraşului, dar ”efectele sunt zero”.
”Banii colectaţii de la hotelieri din city tax (sume care în Bucureşti, depăşesc 2 milioane de euro anual) ar fi bine să fie investiţi în astfel de momente pentru a estompa efectele negative pe care le putem avea pe o piaţă foarte importantă după asemenea incidente”, concluzionează Ile.
FIHR este prima asociaţie patronală înfiinţată în turismul românesc şi reprezintă peste 100 de hoteluri din ţară.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.