FAN Courier, liderul pieţei locale de curierat, a anunţat joi că înregistrează în acest an o creştere de 13,2% a afacerilor, depăşind pragul de 132 milioane euro, în condiţiile în care 2017 este considerat anul cu cele mai multe servicii cu valoare adăugată lansate. Pentru 2018, compania estimează un avans de 10% al afacerilor, deşi este aşteptat să fie un an dificil din cauza impredictibilităţii legislative şi fiscale.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Piaţa românească de curierat riscă să fie afectată de schimbările legislative şi fiscale anunţate pentru anul viitor, a avertizat unul dintre fondatorii FAN Courier, Adrian Mihai.

”Apetitul în creştere al pieţei româneşti pentru servicii de curierat, în principal ca efect al exploziei segmentului de e-commerce, riscă să fie afectat de schimbările legislative şi fiscale anunţate pentru anul 2018, cu impact relevant pentru toţi actorii economici – companii şi consumatori. Pe fondul unor astfel de premise, estimările noastre privind evoluţia business-ului pentru anul viitor sunt mai prudente decât în anii anteriori. Bugetul pentru 2018 va fi construit luând în calcul tot două scenarii – pesimist, pentru care ne pregătim inclusiv de o eventuală stagnare şi scenariul realist-prudent, în care anticipăm o creştere de 10%”, a declarat Adrian Mihai, în cadrul comunicatului.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Lipsa predictibilităţii fiscale şi criza de pe piaţa forţei de muncă sunt principalele surse de îngrijorare ale managementului companiei.

”Toate semnalele indică faptul că 2018 va fi un an mai dificil, chiar dacă în statisticile oficiale cifrele sunt optimiste şi arată că economia românească duduie. La incertitudinile care planează în mediul de afaceri, singurul nostru răspuns este să ne continuăm investiţiile şi să luăm toate măsurile care depind de noi astfel încât să minimizăm efectele. În consecinţă, 2018 va fi un an în care ne vom concentra pe de o parte pe finalizarea investiţiilor demarate iar pe de alta, pe controlul costurilor”, a declarat partenerul FAN Courier, Felix Pătrăşcanu.

Până la finalul anului viitor, investiţiile vor depăşi 36,5 de milioane de euro (16,5 milioane euro în 2017 şi 20 de milioane de euro în 2018). Investiţiile majore vizează extinderea principalului HUB al companiei, cel de la Ştefăneşti, şi începerea lucrărilor de construcţie la HUB-ul din Cluj pentru care a fost achiziţionat un teren de 24.000 mp, suprafaţa halei ce urmează a fi construită având o suprafaţă de 5.000 mp.

”Terenul pe care se construieşte la Ştefăneşti are o suprafaţă de aproximativ 64.000 mp, astfel că însumată, suprafaţa principalului HUB al companiei va depăşi 100.000 mp, din care 22.000 de mp va reprezenta capacitate de depozitare(8.000 mp depozitul actual şi 14.000 mp noul depozit)”, se arată în comunicat.

Extinderea HUB-ului de la Ştefăneşti este o soluţie pentru a evita supraaglomerarea, în condiţiile creşterii tot mai accelerate a comerţului online, a explicat unul dintre fondatorii FAN Courier, Neculai Mihai.

”Planurile noastre prevăd ca noul depozit să înceapă să funcţioneze în septembrie 2018, investiţia finală incluzând şi benzi de sortare care cresc substanţial productivitatea muncii”, a declarat Neculai Mihai.

Cele mai mari importante sume investite in 2017 au fost direcţionate către flota auto – 7 milioane de euro şi depozitul de la Ştefăneşti – 6,7 milioane de euro, din totalul de peste 20 milioane euro. Din totalul sumelor investite, 10% au fost destinate modernizării sediilor FAN din ţară precum şi investiţiilor în IT, iar serviciile nou implementate au reprezentat aproximativ 5% din volumul total de investitii în 2017.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.