Rudele victimelor a două accidente mortale ale unor avioane Boeing 737 MAX au cerut Departamentului de Justiţie să solicite o amendă împotriva producătorului de avioane de până la 24,78 miliarde de dolari şi să continue cu o urmărire penală, transmite Reuters.
”Deoarece delictul Boeing este cel mai mortal delict corporativ din istoria Statelor Unite, o amendă maximă de peste 24 de miliarde de dolari este justificată din punct de vedere legal şi în mod clar adecvată”, a scris Paul Cassel, un avocat care reprezintă 15 familii, într-o scrisoare către Departamentul de Justiţie publicată miercuri.
Familiile au spus că Departamentul de Justiţie ar putea suspenda amenda între 14 şi 22 de miliarde de dolari ”cu condiţia ca Boeing să dedice acele fonduri suspendate unui monitor corporativ independent şi îmbunătăţirilor aferente conformităţii şi siguranţei”.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Departamentul de Justiţie a declarat în mai că a stabilit că Boeing a încălcat un acord de urmărire penală amânată din 2021, care a protejat compania de o acuzaţie penală de conspiraţie pentru a comite fraudă rezultată în urma accidentelor fatale din 2018 şi 2019, care au ucis 346 de persoane.
Boeing a declarat săptămâna trecută guvernului că nu a încălcat acordul.
Procurorii federali au până pe 7 iulie să informeze un judecător federal din Texas cu privire la planurile lor, care ar putea continua cu un dosar penal sau ar putea negocia un acord cu Boeing.
Departamentul de Justiţie ar putea prelungi, de asemenea, acordul de urmărire penală amânată cu un an.
Oficialii Departamentului de Justiţie au descoperit că Boeing a încălcat acordul de urmărire penală amânată după desprinderea unui panoude uşă de pe un avion nou Boeing 737 MAX 9 al operatorului aerian Alaska Airlines, pe 5 ianuarie, cu doar două zile înainte de expirarea acordului din 2021.
Incidentul a expus probleme continue de siguranţă şi calitate la Boeing.
În scrisoare, familiile au mai spus că consiliul de administraţie al Boeing ar trebui să primească ordin să se întâlnească cu ei, iar departamentul ar trebui s㔄lanseze urmăriri penale împotriva oficialilor corporativi responsabili de la Boeing în momentul celor două prăbuşiri”.
Boeing şi Departamentul de Justiţie nu au comentat imediat.
Scrisoarea menţiona că senatorul Richard Blumenthal, care prezidează Subcomisia Permanentă pentru Investigaţii a Senatului şi a avut o audiere cu CEO-ul Boeing, Dave Calhoun, marţi, a declarat: ”Există dovezi aproape copleşitoare, în opinia mea, ca fost procuror, că urmărirea penală ar trebui continuată”.
Cele două prăbuşiri fatale ale avioanelor Boeing 737 MAX au avut loc în 2018 şi 2019 în Indonezia şi Etiopia şi au dus la blocarea la sol a celui mai bine vândut model de avion la nivel mondial, timp de 20 de luni. Un sistem de siguranţă numit MCAS a fost legat de ambele accidente mortale.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.