Familia Benetton şi fondul Blackstone discută cu băncile ultimele detalii ale unei oferte de preluare a grupului italian de construcţii de drumuri şi aeroporturi Atlantia, la o evaluare de peste 48 miliarde de euro, care ar fi una dintre cdele mai mari oferte de preluare ale acestui an, potrivit unor surse apropiate situaţiei, transmite Reuters.
Holdingul Benetton Edizione, care deţine deja o participaţie de 33% la Atlantia, este aşteptat miercuri să dea undă verde unui acord care ar putea evalua grupul de drumuri şi aeroporturi la peste 48 de miliarde de euro (51,90 miliarde de dolari), dacă este inclusă şi datoria netă de 30 de miliarde de euro.
Dacă va avea succes, ar fi a doua cea mai mare preluare la nivel global efectuată până acum în 2022, după achiziţia de către Microsoft a Activision Blizzard, pentru 69 de miliarde de dolari.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Mişcarea vine în timp ce Atlantia se pregăteşte să încaseze 8 miliarde de euro din vânzarea forţată a diviziei italiene de autostrăzi a grupului, o înţelegere menită să pună capăt unei dispute politice declanşate după prăbuşirea unui pod de autostradă, în 2018.
Preluarea va marca o nouă fază pentru grupul italian de infrastructură, după aproape patru ani în care afacerea Atlantia a fost pusă în pericol şi reputaţia sa distrusă în urma morţii a 43 de persoane în dezastrul podului.
Edizione a declarat săptămâna trecută că este în discuţii cu Blackstone cu privire la Atlantia, după ce a respins o ofertă a Global Infrastructure Partners şi Brookfield de a achiziţiona Atlantia şi de a preda concesiunile sale de autostrăzi omului de afaceri spaniol Florentino Perez.
Fondurile au propus familiei Benetton să părăsească complet afacerea şi şi-au indicat intenţia de a destrăma grupul”, a declarat o sursă pentru Reuters, adăugând că acest lucru a sunat ca o palmă în faţă pentru familia care a susţinut investiţia lor de-a lungul perioadei de după criza podului.
Familia Benetton şi Blackstone urmăresc acum să delisteze Atlantia pentru a o proteja de pretendenţii rivali care au colaborat cu Perez.
Magnatul spaniol Perez controlează compania de construcţii ACS, care, la rândul său, conduce grupul rutier spaniol Abertis cu Atlantia.
Surse au spus că Perez şi fondurile care îl susţin au stat în expectativă după ce oferta lor a fost respinsă de Benetton, dar nu s-au retras din cursă.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.