Facebook va adopta sistemul muncii de acasă şi după relaxarea restricţiilor pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus, a spus joi angajaţilor directorul general al companiei, Mark Zuckerberg, accelerând diversificarea geografică a sectorului tehnologic în afara Silicon Valley, transmite Reuters.
Zuckerberg anunţat că cea mai mare reţea de socializare din lume va începe ”să se deschidă în mod agresiv angajărilor de la distanţă”, anticipând că aproximativ jumătate din forţa sa de muncă va lucra de acasă în următorii 5-10 ani.
Compania va avea ”o abordare mai măsurată” cu angajaţii existenţi, în funcţie de postul ocupat şi performanş/ţele din trecut, a spus Zuckerberg, care a stabilit ca termen data de 1 ianuarie 2021 pentru ca angajaţii să informeze compania despre noile lor locaţii.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Facebook, care a anunţat deja că va continua planurile de a angaja 10.000 de ingineri şi angajaţi de produs în acest an, va mai construi trei ”huburi” în Atlanta, Dallas şi Denver, unde să se poată întâlni ocazional angajaţii din zonele respective.
”Acestea nu vor fi în mod obligatoriu birouri”, a spus Zuckerberg, dar compania va crea probabil ”un anumit tip de spaţiu fizic”.
”Ideea cu aceste huburi este că dorim să ne extindem. Dorim să ne concentrăm energia de recrutare în unele oraşe unde putem atrage sute de ingineri”.
Zuckerberg a anticipat că vor avea loc unele economii legate de proprietăţi, mâncare şi costul forţei de muncă, în condiţiile în care pachetele de compensaţii uriaşe, obişnuite în Silicon Valley, vor fi ajustate dacă angajaţii Facebook vor opta să trăiască în regiuni mai ieftine.
Decizia Facebook este similară cu cele anunţate în această lună de Twitter şi de compania de plăţi Square, care au fost primele companii de tehnologie importante care au adoptat munca de acasă pe termen nedefinit.
Facebook este însă o companie mult mai mare, iar decizia sa va avea un impact mai pronunţat asupra culturii muncii în sectorul de profil.
Efectul asupra costurilor nu este clar, a spus Zuckerberg, pentru că economiile vor fi reduse parţial de costurile suplimentare legate de călătorii şi de tehnologiile asociate instalării birourilor acasă.
Compania canadiană de comerţ electronic Shopify, care la începutul acestei luni a devenit pentru scurt timp cea mai valoroasă companie din Canada, a anunţat la rândul ei, joi, că a prelungit munca de acasă a angajaţilor până în 2021 şi că ulterior angajaţii vor putea opta să lucreze de la distanţă. La sfârşitul lunii decembrie, Shopify avea peste 5.000 de angajaţi şi de contractori la nivel mondial.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.