Primarul municipiului Timişoara, Dominic Fritz, anunţă că a solicitat demiterea Consiliului de Administraţie al Societăţii de Transport Public Timişoara (STPT) din cauza datoriilor pe care această companie le acumulează de la an la an, dar care, cu toate acestea, a angajat, în ultimii patru ani, peste 200 de oameni în birouri şi nu ca şoferi sau vatmani.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Dominic Fritz anunţă că a înaintat propunerea de demitere a CA al STPT către Consiliul Local Timişoara.
 
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Am solicitat azi Consiliului Local să demită Consiliul de Administraţie al Societăţii de Transport Public Timişoara. În decizia pe care o vor lua mâine, îi invit pe consilierii locali să se gândească dacă sunt mulţumiţi de cum arată serviciile de transport public oferite timişorenilor”, scrie Fritz pe Facebook.
 
Edilul arată că jumătate din bugetul de investiţii din acest an merge la capitolul transporturi şi mobilitate.
 
”Jumătate din bugetul pe anul acesta de investiţii al Timişoarei - 540 de milioane de lei - merge spre transporturi şi mobilitate, la care se adaugă suma generoasă de 80 milioane pentru subvenţii. În primul semestru din 2021, subvenţia acordată pentru transportul public a acoperit 85% din costul serviciului.  Anul trecut am încheiat cu BERD un acord de finanţare în termeni foarte avantajoşi, prin care asigurăm fondurile necesare pentru înnoirea flotei de tramvaie şi reabilitarea Căii Bogdăneştilor. Înnoim flota de transport - din toamnă au început să vină noile tramvaie şi printr-un parteneriat cu Ministerul Dezvoltării, în câteva luni începe livrarea etapizată a celor 44 de autobuze electrice performante, care vor schimba transportul în comun din oraş.  Pentru banii pe care îi plătim e normal să avem aşteptări de la managementul companiei de transport public”, mai scrie Fritz.
 
Dominic Fritz mai arată că deşi are datorii, STPT a făcut sute de angajări în ultimii ani.
 
”Compania se adânceşte în datorii de la an la an. Asta nu i-a împiedicat, însă, ca din 2018 să angajeze peste 200 de oameni, în birouri şi nu ca şoferi sau vatmani. Adică, încă 13 milioane de lei pe an, în plus la cheltuieli. Doar 1% din cheltuielile companiei sunt pentru întreţinere şi 65% salarii. Nu trebuie să ne mai mirăm în clipa în care uşile autobuzului nu se deschid complet sau se mai strică ceva. STPT este condusă de un Consiliu de Administraţie numit în mai multe şedinţe din 2018, 2019 şi 2020. Pe mulţi dintre cei care fac parte din CA îi cunoaşteţi mai degrabă din scandalurile din presă şi nu pentru că munca lor ar fi fost legată de planuri de reformă a sistemului de transport public sau de măsuri care să ducă la îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie”, mai scrie Fritz.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.