Grupul Workspace Studio, specializat în design şi amenajări de birouri şi dealer certificat al grupului MillerKnoll în România, şi-a crescut anul trecut afacerile la 22,5 milioane de euro. Suprafaţa ocupată de birourile individuale a scăzut la sub 45% din suprafaţa totală, iar accentul s-a pus pe spaţiul alocat zonelor de colaborare, socializare şi relaxare, care a crescut spre 60% în majoritatea proiectelor.
„Grupul Workspace Studio, specializat în design şi amenajări de birouri şi certified dealer al grupului MillerKnoll în România, şi-a crescut anul trecut afacerile la 22,5 milioane de euro. Dinamica pozitivă a fost susţinută de nevoia companiilor de a oferi angajaţilor spaţii de birouri atractive, alături de strategia companiei de a dezvolta portofoliul şi de a integra în proiectele de amenajări soluţii de mobilier, acustice, partiţionare şi pardoseli de cea mai înaltă calitate şi ergonomie şi cu accent pronunţat pe design”, anunţă compania.
Comparativ cu 2021, anul trecut numărul proiectelor de dimensiune medie, cu valori intre 250.000-400.000 euro, realizate de Workspace Studio s-a dublat. Mai mult de jumătate dintre acestea au presupus o regândire a spaţiului pe o suprafaţă mai mică cu până la 25%, dar cu investiţii substanţiale în creşterea calităţii. Orientarea către creşterea nivelului de calitate, ergonomie şi design s-a remarcat şi în proiectele mari, cu valoare peste 1 milion de euro.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Principalele tendinţe post pandemie sunt accentul pe ergonomie şi pe design, flexibilizarea spaţiului prin soluţii de partiţionare cu izolare fonică şi caracteristici tehnice superioare, soluţiile acustice, precum cabine acustice sau elemente decorative cu rol acustic, precum şi sustenabilitatea soluţiilor integrate în arhitectura de interior, ce reprezintă un aspect tot mai important în toate amenajările.
”Dezvoltarea Workspace Studio are la bază premisa că spaţiile amenajate după standarde de înaltă calitate devin o necesitate conştientizată de tot mai multe organizaţii. Pe segmentul premium piaţa creşte, iar portofoliul nostru de soluţii şi servicii este construit încât să răspundă exigenţelor de confort, ergonomie, design şi sustenabilitate ale birourilor moderne, în care angajaţii vin şi muncesc cu plăcere”, declară Horaţiu Didea, managing partner Workspace Studio.
Bugetul mediu alocat, ce ia în calcul staţia de lucru individuală şi cota aferentă din spaţiile comune, a crescut la peste 2.000 euro/post de lucru pe fondul integrării unor soluţii şi piese de mobilier cu ergonomie şi design superioare.
Suprafaţa ocupată de birourile individuale a scăzut la sub 45% din suprafaţa totală, iar accentul s-a pus pe spaţiul alocat zonelor de colaborare, socializare şi relaxare, care a crescut spre 60% în majoritatea proiectelor.
”Astfel, spaţiul de birou devine mai exclusivist şi totodată o carte de vizită a companiei, precum şi un instrument de comunicare a valorilor şi culturii organizaţiei. De asemenea, biroul se dezvoltă către rolul funcţional de catalizator al proceselor de muncă socială -schimb de idei şi know how, învăţare şi mentorat, lucru în echipă, creaţie şi inovaţie”, arată compania.
Potrivit companiei, 2022 a fost un an de reaşezare, în care companiile au evaluat efectele schimbărilor produse în pandemie, au luat decizii privind modul de lucru viitor şi au acţionat în direcţia creării unor spaţii de birou care să susţină nevoia actuală.
”Pe fondul distanţării, companiile constată fracturi în colaborarea în cadrul echipelor, acumulare mai lentă de cunoştinţe pentru angajaţii noi, răspuns mai puţin rapid şi productivitate mult mai scăzută a proceselor de colaborare. În acest context, amenajările pe care le demarează au ca obiectiv transformarea biroului în destinaţii în care echipele să îşi dorească să se întâlnească şi să trăiască experienţe plăcute, care nu pot fi trăite la distanţă”, explică Horaţiu Didea.
De asemenea, spaţiile care oferă intimitate on demand şi zonele de concentrare sau muncă individuală, precum cabinele acustice, au adresat nevoia angajaţilor care nu au condiţii optime de lucru acasă şi s-au regăsit în peste 90% dintre proiectele din 2022.
”Dacă până acum dinamica Workspace Studio a fost susţinută de calitatea serviciilor şi orientarea către ergonomie, începând din 2022 adăugăm şi miza pe design şi sustenabilitate, două direcţii care vor schimbă faţa şi filozofia amenajărilor, atât în office, cât şi în rezidenţialul premium şi de lux. Sunt aspectele care au contribuit la dublarea cifrei de afaceri anul trecut şi care vor întreţine performanţa companiei”, adaugă Horaţiu Didea.
Din grupul Workspace Studio fac parte companiile Workspace Studio şi Allspace Interiors, specializate în soluţii ergonomice de amenajare turn key a birourilor.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.