Comerţul online este unul dintre cele mai performante sectoare ale economiei naţionale, afacerile triplându-se în ultimii cinci ani, la 7 miliarde de euro estimate pentru acest an, şi este folosit de aproape 90% din populaţia adultă a României, a transmis, la Profit E-commerce, Cristian Pelivan, directorul executiv al Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO), care consideră că acest sector va continua să crească în următorii ani, pe măsură ce tot mai mulţi oameni îşi vor învinge teama de online şi vor plasa comenzi către magazinele specializate. "Dacă ştii să dai like şi comment pe Facebook, poţi să plasezi şi o comandă online", spune Pelivan.
"Vreau să setez un ton pozitiv al discuţiei pentru că, atunci când vorbim despre comerţul electronic, vorbim de unul dintre cele mai performante sectoare ale economiei naţionale, care aproape că şi-a triplat cifra de afaceri în ultimii cinci ani, de la 2,8 miliarde de euro în 2017 la 7 miliarde de euro în acest an, nivel pe care îl estimează ARMO pentru 2022. De asemenea, avem un salt important în privinţa numărului de clienţi care apelează la comerţul online. Am ajuns în prezent la 45% dintre utilizatorii de internet din România, în contextul în care aproape 90% din populaţia adultă a ţării foloseşte internetul. Un salt uriaş a fost făcut în anul 2020. În 2019, acest procentaj era de 23% şi a ajuns la 45% în prezent, o dublare practic", a afirmat Pelivan.
În opinia şefului ARMO, avantajele comerţului electronic sunt evidente, iar cei care au apelat la acest tip de comerţ în timpul pandemiei au rămas clienţi fideli.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Cristian Pelivan consideră că, în prezent, comerţul online traversează o perioadă de aşezare, după perioada de excepţie provocată de pandemie.
"În continuare, pe măsură ce vor începe să investească în zona digitală şi vor începe să vândă tot mai mult online, evident că oferta va creşte şi va creşte şi numărul de cumpărători. Pe de altă parte, este posibil să fi ajuns la un prag în ceea ce priveşte competenţele consumatorilor. Amintesc o afirmaţie a unui reprezentant al Guvernului, care a spus că şi părinţii săi, ambii peste 70 de ani, au început să comande online pentru că este uşor. Pe măsură ce devine mai uşor pentru oameni să comande online, trecem şi peste această barieră a competenţelor, dar trebuie şi un pic curaj şi, astfel, vom depăşi pragul de 45% dintre utilizatorii de internet. Dacă ştii să dai like şi comment pe Facebook, poţi să plasezi şi o comandă online", a arătat directorul executiv al asociaţiei.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.