Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică a transmis, miercuri, o alertă cu privire la o campanie de phishing în care se foloseşte identitatea DIGI Romania.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Atacatorii din online continuă campaniile de phishing prin uzurparea identităţii instituţiilor şi companiilor legitime din România. Astăzi, vă punem în atenţie o nouă astfel de fraudă care se foloseşte de identitatea Digi România”, avertizează, miercuri, DNSC.

Specialiştii detaliază cum funcţionează frauda.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

”Utilizatorii vizaţi de atac primesc un email care pare a proveni din partea companiei Digi România, sub pretextul anulării plăţii unei facturi efectuate de către utilizator. În acelaşi email, se prezintă oportunitatea utilizatorului de a primi un ramburs al plăţii efectuate, dacă acesta dă click pe un link din email. Email-ul, însă, provine de la o adresă falsă de email, fapt ce se poate observa în cea de-a treia imagine. Accesarea link-ului va duce utilizatorul pe un site-clonă, similar cu cel oficial, unde un portal online le cere să furnizeze datele cardului pentru a primi rambursul. În adevăr, dacă utilizatorul face acest lucru, datele cardurilor lor vor fi transmise atacatorilor”, au mai transmis specialiştii îîn securitate cibernetică.

Echipa DNSC a transmis şi recomandări şi cere prudenţă, mai ales dacă se solicită informaţii sensibile:

  • Nu vi se va cere niciodată să furnizaţi prin email sau link-uri ataşate date cu caracter sensibil (date personale, de autentificare, sau de carduri bancare).
  • Verificaţi întotdeauna autenticitatea email-urilor de la o companie sau instituţie printr-un canal de comunicare separat, în special dacă vi se solicită date cu caracter sensibil.
  • Raportaţi astfel de email-uri către organizaţia impersonată pentru a atrage atenţia cât mai rapid asupra activităţii frauduloase.
  • În cazul în care aţi furnizat date sensibile, sesizaţi imediat banca, iar dacă aţi fost păgubit, depuneţi o plângere la Poliţie (fizic sau la petitii@politiaromana.ro) şi notificaţi DNSC (telefon 1911 sau alerts@dnsc.ro)
  • Nu în ultimul rând, contribuiţi la răspândirea acestor avertizări şi către alţi utilizatori, pentru a reduce şansele ca astfel de tentative de fraudă să aibă succes!

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.