Danone şi Kellogg se numără printre cele 75 de companii de bunuri de larg consum cărora autorităţile franceze le-au cerut să reducă preţurile, potrivit unei liste văzute de Reuters pe care guvernul Franţei o foloseşte pentru iniţiativă, potrivit unor surse citate de Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Ministrul de Finanţe Bruno Le Maire a declarat pe 9 iunie că şi-a asigurat angajamentul unor companii de a reduce preţurile la sute de produse, sub ameninţarea cu sancţiuni financiare în cazul în care acestea nu vor îndeplini.

Guvernul francez foloseşte ca referinţă pentru proiect lista văzută de Reuters, realizată de un grup de cercetare, potrivit a trei surse cu cunoştinţe în acest domeniu.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Ministerul Economiei din Franţa a declarat că nu a putut confirma sau infirma lista.

Unilever, producătorul, printre altele, a maionezei Hellmann's şi al supei Knorr, a declarat pentru Reuters, pe 9 iunie, că este una dintre companiile incluse în planul guvernului.

Presa franceză a identificat recent alte companii, inclusiv Coca-Cola, Mondelez şi Nestle. Dar lista include o gamă largă de producători de alimente, cum ar fi grupul agricol francez Avril, precum şi unii dintre cei mai mari producători de băuturi din lume, inclusiv Pernod Ricard.

Danone şi Nestle au refuzat să comenteze, în timp ce Coca-Cola, Mondelez şi producătorul de bere ABI nu au răspuns la o solicitare de comentarii.

Pernod Ricard a trimis Reuters la organismul său comercial.

Kellogg a declarat într-un comunicat că nu poate comenta discuţiile dintre guvern, asociaţiile comerciale şi comercianţii cu amănuntul, dar că runda anuală de negocieri a fost încheiată. Acesta a spus că preţurile de vânzare cu amănuntul pentru produsele sale au fost stabilite exclusiv de comerciant.

Mişcarea guvernului francez, dacă va avea succes, le-ar putea înarma puternic pe unele dintre companiile care au înregistrat creşteri de preţ cu 10% sau mai mult în ultimele luni să redeschidă negocierile cu privire la preţuri cu marii retaileri şi să preseze marjele de profit.

Oficialii francezi au fost de luni de zile furioşi că preţurile supermarketurilor ating niveluri record, chiar dacă costurile materiilor prime ale multor producători de alimente au scăzut.

Producătorii unor produse, de la îngheţată la produse de curăţat, au crescut preţurile, spunând că trebuie să ţină pasul cu creşterea costurilor după ce războiul din Ucraina a făcut ca energia şi alte mărfuri să fie şi mai scumpe decât în timpul pandemiei.

Unii producători de bunuri de larg consum au spus recent că costurile încep să scadă, determinând legislatorii şi autorităţile de reglementare să acuze companiile că menţin preţurile ridicate în mod inutil.

Investitorii au avertizat în ultimele luni că companiile de bunuri de larg consum ar trebui să înceapă să reducă creşterea preţurilor, pe măsură ce costurile lanţului de aprovizionare scad, îngrijoraţi că noi creşteri ar putea afecta cota de piaţă şi creşterea marjei.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.