Oficialii companiei aeriene DAN AIR, care au anunţat că renunţă la zborurile de pe aeroportul din Braşov, urmând a muta operaţiunile pe aeroportul din Bacău, au detaliat motivele pentru care au luat această decizie: „programul restrâns, lipsa dotărilor corespunzătoare ale aeroportului, esenţiale pentru efectuarea zborurilor pe timp de iarnă şi lipsa de facilităţi oferite companiilor aeriene”. Reprezentanţii DAN AIR precizează că în ultimele luni au făcut mai multe propuneri pentru remedierea acestei situaţii, însă acestea au fost ignorate de către autorităţi. Conform DAN AIR, după mutarea operaţiunilor de pe aerogara din Braşov, un singur operator aerian şi mai desfăşura activitatea pe aeroportul inaugurat anul acesta.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Potrivit unui comunicat dat publicităţii miercuri de DAN AIR, decizia companiei de a muta, începând cu luna decembrie, toate operaţiunile de pe aeroportul din Braşov, pe cel din Bacău este una temporară. Oficialii DAN AIR cu detaliat cauzele care au stat la baza acestei hotărâri. 
„Programul restrâns, lipsa dotărilor corespunzătoare ale aeroportului, esenţiale pentru efectuarea zborurilor pe timp de iarnă şi lipsa de facilităţi oferite companiilor aeriene - sunt motivele care determină DAN AIR să îşi mute cursele pe Aeroportul Internaţional din Bacău. Mai mulţi operatori aerieni români şi străini aşteptau prelungirea programului Aeroportului Braşov. În urma plecării DAN AIR, pe aeroportul din Braşov va mai rămâne o singură companie aeriană”, se arată în comunicatul companiei care a început operaţiunile pe aeroportul din Braşov imediat după inaugurarea aerogării, ăn luna iunie a acestui an.
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Compania susţine că a oferit soluţii problemelor întâmpinate de autorităţi în ceea ce priveşte funcţionarea aeroportului din Braşov. Astfel, în ceea ce priveşte programul de operare de doar 12 ore pe zi, cauzat de din lipsa controlorilor de trafic aerian, oficialii DAN AIR susţin că „promisiunea faţă de companiile aeriene a fost că acesta se va extinde la 16 ore începând cu 3 noiembrie 2023”. 
„Într-un răspuns oficial dat de ROMATSA, la solicitarea DAN AIR, Aeroportul Braşov a depus cererea de extindere a programului de funcţionare pe data de 27 septembrie 2023, însă fără a trimite toate documentele necesare acestui demers. La 1 septembrie 2023 aeroportul Braşov cunoştea deja programul de iarnă propus de DAN AIR asigurând DAN AIR doar telefonic sau la întâlnirile organizate de faptul că orarul aeroportului se va prelungi. Orarul redus de funcţionare a pus companiile aeriene în situaţia de a ateriza pe alte aeroporturi, atunci când era depăşită ora 19:00 şi nu a existat niciun fel de flexibilitate din partea autorităţilor de fiecare dată când a fost solicitată o prelungire de câteva minute, lucru care a generat un disconfort crescut pentru pasageri, care au fost nevoiţi să îşi prelungească traseele sau chiar să piardă legăturile cu alte zboruri şi costuri în plus pentru transferul cu autocare de la Bucureşti la Braşov”, susţine compania.
Aceasta precizează că „a propus de mai multe ori soluţii” pentru această problemă, acestea constând fie în mutarea turnului de control virtual de la Arad la Bucureşti unde există mai mulţi controlori de trafic calificaţi, fie în contractarea unor furnizori de servicii de informare, care sunt folosite cu succes în multe alte aeroporturi din Europa, în afara orelor de funcţionare a turnului ori în derogarea de la regulamentul de bază în ceea ce priveşte licenţierea controlorilor de trafic în temeiul art. 71 alin. (1) din Regulamentul (UE) 1139/2018, ”lucru care ar fi permis ROMATSA să urgenteze calificarea personalului specializat pentru operarea turnului de control virtual”.
DAN AIR semnalează o altă problemă a aerogării din Braşov: „Aeroportul din Braşov nu are certificare pentru operarea zborurilor în condiţii de vizibilitate redusă, pentru că echipamentele, deşi existente, unele dintre ele fie nu au fost montate corespunzător, fie nu s-a început procesul de autorizare a acestora”. 
În acest context, compania susţine că, „odată cu debutul sezonului rece, vizibilitatea redusă va restricţiona şi mai mult operaţiunile pe aeroportul Braşov şi va reduce efectiv programul acestuia la doar 8-9 ore pe zi, fapt care face imposibilă continuarea operaţiunilor de pe acest aeroport”. 
„În luna decembrie se vor înregistra cele mai multe pierderi întrucât este una dintre cele mai prolifice luni ale anului, faptul că programul nu a fost prelungit ridică pierderi de peste 1.5 milioane de euro. La solicitarea DAN AIR, ROMATSA a răspuns că a solicitat încă din luna iulie în mod repetat aeroportului AIBG «rezolvarea unor aspecte tehnice, aspecte semnalate inclusiv de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română», pentru că aeroportul să poată fi autorizat pentru operaţiuni în condiţii de vizibilitate redusă, însă conform aceluiaşi răspuns «până la dată de 09.10.2023 AIBG nu a răspuns la aceste solicitări, iar operatorul economic care se ocupă de implementarea tehnică a răspuns doar în data de 05.10.2023»”, se mai arată în comunicatul DAN AIR.
DAN AIR a început să zboare de pe Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav imediat după inaugurarea lui, în luna iunie a acestui an fiind, timp de două luni, singurul operator aerian care efectua curse regulate de pe acest aeroport. Compania transmite, miercuri, că avea în plan să aducă la Braşov încă o aeronavă, pentru a creşte frecvenţa curselor şi implicit a traficului de pasageri. 
„Urma ca frecvenţa zborurilor pe săptămână să crească, la fel şi numărul de destinaţii (se adăugau Paris, Malaga, Roma, Dublin, Tel-Aviv, Dubai şi Olso)”, precizează DAN AIR.
„DAN AIR nu a beneficiat şi nu beneficiază̆ de niciun sprijin din partea autorităţilor locale pentru stimularea creşterii traficului de pe aeroportul din Braşov, chiar dacă mare parte dintre aeroporturile din ţară oferă aceste facilitaţi/subvenţii per pasager sau alte servicii gratuite. DAN AIR a achitat tarifele cerute de aeroport şi nu le-a negociat niciodată, tocmai pentru a susţine dezvoltarea aeroportului. În pofida caracteristicilor de funcţionare ale Aeroportului Braşov, echipa DAN AIR s-a încăpăţânat să opereze pe Braşov pentru că am crezut în potenţialul acestui oraş şi am dorit să susţinem dezvoltarea lui. DAN AIR a «subvenţionat» existenţa Aeroportului Braşov şi a forţat alţi operatori să deschidă curse regulate pe acesta ca efect direct al prezenţei companiei noastre însă ca orice business, avem nevoie de predictibilitate. În aproximativ 5 luni, DAN AIR a pierdut deja 2,6 milioane de euro, iar braşovenii au pierdut 120 milioane de euro bani publici.”, a declarat, miercuri, directorul general al DAN AIR, Matt Ian David.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.