Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a majorat nejustificat bugetul proiectului de reconstrucţie a drumurilor afectate de inundaţii, finanţat dintr-un împrumut al Băncii Europene de Investiţii (BEI), cu suma de 199,15 milioane lei (44,26 milioane euro) faţă de valoarea aprobată a acestuia, arată raportul pe anul 2015 al Curţii de Conturi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Principalele aspecte constatate cu privire la utilizarea fondurilor provenite din împrumutul BEI - 23.371 (BEI II) aprobat prin Legea nr. 218/2006 (...) se referă la faptul că bugetul proiectului de reconstrucţie a drumurilor afectate de inundaţii, finanţat din împrumutul BEI II, a fost majorat nejustificat cu suma de 199,15 milioane lei (echivalent a 44,26 milioane euro) faţă de valoarea aprobată a acestuia prin contractul de finanţare”, arată raportul Curţii de Conturi.

Instituţia a recomandat dispunerea unor măsuri legale privind încadrarea valorii proiectului în suma aprobată prin contractul de finanţare.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

În plus, în urma verificării contractelor de lucrări „Refacere corp drum, refacere terasamente, consolidare maluri, refacere podeţe DN2A km 141+500 - km 152+800” şi „Consolidare sistem rutier reconstrucţie pod, consolidare maluri, refacere podeţe DN2A km 152+800 - km 162+500”, Curtea de Conturi a constatat că, privind procedura de achiziţie pentru atribuirea celor două contracte de lucrări, deşi ”ofertele câştigătoare prezentau aspecte de neconformitate cu documentaţia de atribuire, comisiile de evaluare le-au declarat admisibile”.

În ceea ce priveşte derularea celor două contracte de lucrări, au fost efectuate cheltuieli ineficiente şi neeconomicoase în sumă totală de 14,38 milioane lei, reprezentând plata unor lucrări de suprastructură deja executate care s-au degradat şi care urmează să fie refăcute.

Guvernul a decis în septembrie 2016 reorganizarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR), o entitate distinctă pentru gestionarea infrastructurii rutiere. 

Activitatea de realizare a noilor proiecte rutiere de anvergură din România va fi coordonată de noua companie desprinsă din CNADNR.

În acelaşi timp, CNADNR şi-a schimbat denumirea în CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) şi are ca obiect principal de activitate întreţinerea, repararea, administrarea şi exploatarea autostrăzilor, drumurilor, variantelor ocolitoare şi altor elemente de infrastructură rutieră. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.