Viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu, anunţă, marţi, că au început consultările cu reprezentanţii mediului privat pentru reglementarea aprovizionării spaţiilor comerciale din Capitală. Primăria Propune, printr-un proiect, ca aprovizionarea să se facă pe timpul nopţii, în intervalul 22.00 – 06.00 pentru a nu mai afecta traficul. Părerile bucureştenilor sunt, însă, împărţite – unii reclamă zbomotul infernal care se produce în blocurile care au spaţii comerciale la parter, în timp ce alţii, deşi apreciază ideea, speră ca preţurile să nu fie majorate, urmare a faptului că agenţii economici trebuie să asigure personal pe timpul nopţii.
”Am început primele consultări cu mediul privat pentru reglementarea aprovizionării spaţiilor comerciale din Capitală! Parteneri de dialog mi-au fost astăzi Radu Savopol, Preşedintele Organizaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor din România – HORA şi Razvan Crisan de la Asociaţia Restaurantelor – HORA”, a scris, marţi, pe Facebook, Stelian Bujduveanu.
Viceprimarul Capitalei anunţă că a avut ”discuţii aplicate şi a analizat intervalele orare optime pentru aprovizionarea spaţiilor comerciale fără afectarea traficului rutier”.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”De asemenea, zilele trecute am avut consultări şi cu Romalimenta, Metro România, Alianţa Companiilor de Distribuţie de Bunuri din România, Asociaţia română de logistică ARILOG, Federaţia Patronatelor din Industria Ospitalităţii şi Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România, alături de Preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Mici şi Mijlocii din România, Florin Jianu. La mulţumesc pe această cale bucureştenilor care au consultat deja proiectul şi mi-au transmis opiniile lor”, a mai transmis viceprimarul.
Acesta anunţă că vor continua dezbaterile cu toţi factorii implicaţi în luna ianuarie.
Potrivit proiectului supus dezbaterii, ”agenţii economici care îşi desfăşoara activitatea pe raza Municipiului Bucureşti sunt obligaţi să realizeze aprovizionarea în intervalul orar 22:00 – 06:00”.
”Nerespectarea programului de aprovizionare constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda cuprinsa între 3.000 şi 5.000 de lei”, se mai arată în proiect.
Proiectul este motivat de aglomeraţia din Capitală: ”Municipiul Bucureşti este un oraş foarte aglomerat, cu trafic intens, cu multe centre comerciale mari si hypermarketuri, a căror aprovizionare este realizata de principiu cu autovehicule cu gabarit mediu şi mare”.
Bucureştenii care au consultat proiectul au părerile împărţite.
”Vă rog să regândiţi acest proiect! La parterul blocului unde locuiesc se află un magazin care obişnuia să facă aprovizionarea în timpul nopţii. Zgomotoul pe care îl crează cu cărucioarele, ţipat, uşi trântite... este incredibil, efectiv nu poţi să dormi (cu geamuri termopan închise) motiv pt care le-am solicitat în multiple rânduri să facă aprovizionarea în timpul zilei. Cu siguranţă nu este unicul caz”, scrie un bucureştean.
Un altul speră ca preţul produselor să nu crească: ” O idee excelentă, însă, ca mai mereu, diavolul e ascuns în detalii şi de aceea trebuie avut în vedere ca măsura să nu genereze costuri suplimentare în sarcina noastră, a cetăţenilor consumatori. Orele de noapte ale lucrătorilor se vor regăsi în preţurile la raft. De asemenea, nici maşinile de ridicare gunoi, betonierele şi alte maşini mari nu sunt binevenite la orele de vârf. Suntem într-un cerc vicios: măsurile bune se iau cu investiţii sau decontăm în trafic. Succes”.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.