Numărul candidaţilor care citesc un anunţ de recrutare în zona managerilor de top a crescut de la 50 la 50.000 în ultimii ani, odată cu publicarea anunţurilor în mediul online, iar tot mai puţine firme de head-hunting mai folosesc modelul clasic, în care este interzisă această practică, a afirmat miercuri head-hunter-ul George Butunoiu, GB Executive Search Consultants, la conferinţa „PROVOCĂRILE HR-ULUI ÎN ERA “GIG ECONOMY”, organizată de agenţia de presă News.ro.
În cadrul evenimentului, specialişti în resurse umane au fost invitaţi să discute despre principalele trenduri în HR în 2017, provocările pe care le aduce era “GIG ECONOMY” managerilor din domeniu şi cum transformă tehnologia piaţa muncii şi procesele tradiţionale de HR.
Firmele active în recrutarea managerilor de top sunt mai conservatoare şi nu folosesc anumite metode utilizate de regulă în recrutare, potrivit lui Butunoiu. Una dintre aceste metode, care a început însă să fie folosită de tot mai multe firme de head-hunting, este publicarea anunţurilor.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”În 2010, anunţul de recrutare ajungea la maximum 50 de persoane. În prezent, după publicarea anunţului, mesajul ajunge la 50.000 de persoane”, a afirmat Butunoiu.
El a subliniat că, spre deosebire de 2010, în prezent numărul candidaţilor interesaţi de anunţ a crescut de la 15 la 200. Totuşi, numărul total de ore necesar recrutării a scăzut de la 70 de ore în 2010 la 38 de ore în 2017, în contextul în care procesul de identificare a candidaţilor potriviţi a scăzut.
Butunoiu a subliniat că anunţurile sunt publicate pe site-ul propriu şi pe reţele sociale LinkedIn şi Facebook. În schimb, nu sunt folosite instrumente precum trimiterea de e-mail-uri sau newslettere către adresele din baza de date sau anunţuri publicate pe alte site-uri.
Piaţa muncii a trebuit să treacă printr-o serie de schimbări în ultimii ani şi în contextul în care a crescut semnificativ numărul contractorilor şi freelancer-ilor cu care lucrează companiile, a spus Mădălina Teodorescu, HR Manager, Avangate.
”În ultimii doi ani a crescut mult zona contractorilor, freelancer-ilor, a proiectelor pe termen limitat, a colaborărilor punctuale. Când ai nevoie sa recrutezi repede mulţi oameni, este nevoie de automatizarea procesului de recrutare, a trebuit să optimizăm la maximum această zonă”, a afirmat Teodorescu.
Ea a subliniat însă că, în ciuda avansului tehnologic din ultimii ani, a crescut importanţa construirii unei relaţii cu candidaţii.
”Ne-am concentrat pe personalizarea modului în care îi abordăm, pe brandul de angajator şi pe strategii de retenţie şi creştere a implicării”, a afirmat Teodorescu.
Ea a subliniat că firmele au început să prezinte candidaţilor un plan pentru următorii doi-trei ani, legat de planurile companiei şi de rolul angajaţilor în cadrul acestui plan, în scopul fidelizării acestora şi a creşterii retenţiei.
Avansul tehnologic a produs schimbări profunde în strategia specialiştilor de HR, consideră Roxana Tesiu, Vice President HR Europe, Telus International.
”Influenţa inteligenţei artificiale este profundă. Procesul tehnologic transformă resursele umane în surse de umanitate, ne ajută să ne redescoperim”, a declarat Tesiu.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...