Românii care merg în vacanţa de vară în staţiunile de pe litoralul românesc preferă să-şi petreacă sejurul în hoteluri de top, de 4 şi 5 stele, care funcţionează în regim all inclusive, acestea fiind şi primele rezervate, arată o analiză a agenţiei de turism Christian Tour. În vârf de sezon, în medie, un turist plăteşte pentru o vacanţă la un hotel all inclusive de pe litoral cu aproximativ 70% mai mult decât la o unitate de cazare similară din punct de vedere al confortului, dar care nu are acest regim de masă.
“Deşi preţurile sunt mult mai ridicate, hotelurile all inclusive sunt cele mai căutate şi primele vândute. În iulie şi august, cele mai aglomerate luni pe litoralul autohton, nu se mai găsesc locuri în unităţile din această categorie. Mai mult, în weekend-uri şi în perioadele în care sunt evenimente pe litoral precum festivaluri şi concerte, sunt epuizate locurile de cazare pe toate categoriile de clasificare, de la 2 la 5 stele. În vârf de sezon, adică în perioada 20 iulie-20 august, cu siguranţă unităţile de cazare de pe litoral vor fi insuficiente pentru a acoperi cererea din piaţă”, a declarat Loredana Stanciu, managerul Departamentului Turism Intern din cadrul Christian Tour.
Ca urmare a introducerii tichetelor de vacanţă, hotelierii care în mod normal ar fi vândut pachete de o valoare mai mică decât cea a tichetului (1.450 de lei) au mărit tarifele prin adăugarea obligatorie a unor servicii care, în alţi ani, erau opţionale.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
“De exemplu, hotelierii au introdus obligativitatea la un anumit tip de masă, obligativitatea unui număr minim de nopţi, astfel încât nu pot spune că au mărit tarifele, ci au folosit această măsură pentru a-şi vinde serviciile conexe cazării, venind în întâmpinarea turiştilor cu pachete speciale”, a adăugat Loredana Stanciu.
Pe de altă parte, hotelierii cu servicii de 4 şi 5 stele au înţeles şi ei potenţialul de a-şi creşte gradul general de ocupare şi au scos la vânzare pachete pentru tichetele de vacanţă în extrasezon, respectiv lunile iunie şi septembrie.
“Tichetele de vacanţă au adus în unităţile de cazare din toată ţara şi turişti care nu au plecat niciodată într-o vacanţă. Brusc, ne-am trezit cu un număr uriaş de solicitări, iar în unele perioade şi în unele zone nu există infrastructură hotelieră care să acopere necesarul. Ar trebui să avem o strategie pentru întregul an, astfel încât persoanele care nu sunt legate de vacanţa copiilor în mod special să fie atrase şi în extrasezon. De exemplu, în staţiunile balneo, sunt foarte multe hoteluri închise în perioadele de extrasezon, iar media gradului de ocupare în aceste perioade la hotelurile deschise este de aproximativ 30%”, a subliniat reprezentantul Christian Tour.
Pe litoralul românesc, staţiunile cele mai solicitate sunt, şi în acest sezon, Mamaia şi Eforie Nord, urmate de Venus, Jupiter, Neptun/Saturn şi Costineşti. Valoarea medie a unui pachet turistic în vârf de sezon este de 2.240 de lei/cameră, iar pentru hotelurile all inclusive cu aproximativ 70% mai mare, respectiv 3.800 de lei/cameră. Preţul mediu creşte în această perioadă, chiar şi la hotelurile care nu au sistem de masa all inclusive.
În acest sezon estival, Christian Tour afirmă că a înregistrat o dublare a numărului de turişti care şi-au achiziţionat sejururi pe litoralul românesc comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Compania, cu capital 100% românesc, este deţinută de Cristian Pandel şi este prezentă atât în ţară, prin cele peste 40 de sedii proprii, cât şi în străinătate, în Republica Moldova, Serbia (unde operează săptămânal patru zboruri charter în acest sezon), Polonia, Grecia, Turcia, Spania şi SUA. În 2018, compania a avut vânzări de 85 de milioane de euro, iar la începutul acestui an, Christian Tour a majorat poliţa de asigurare la 5 milioane de euro, ceea ce reprezintă un record în acest domeniu.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.