Contractul de vânzare-cumpărare care face obiectul dosarului anchetat de DIICOT vizează valorificarea prin vânzare a fierului vechi provenit din tăierea a 2.450 de vagoane de marfă care îndeplinesc condiţiile de casare şi care nu mai sunt funcţionale, iar consiliul de administraţie al companiei de stat CFR Marfă va lua o decizie referitoare la numirea unei conduceri interimare, a informat miercuri compania.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Întreaga conducere executivă a CFR Marfă, în frunte cu fostul director general Mihuţ Crăciun, ar fi implicată în gruparea infracţională vizată de percheziţiile care au loc, miercuri, în Bucureşti şi în nouă judeţe, potrivit procurorilor DIICOT.

Potrivit acestora, anul trecut s-a constituit un grup infracţional organizat, implicând factori de decizie de la nivelul central şi teritorial al societăţii de transport, având ca scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societăţii, cu prilejul operaţiunilor de vânzare-cumpărare a 2.450 de vagoane destinate casării, în folosul companiei REMAT Călăraşi.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Referitor la percheziţiile efectuate, CFR Marfă a precizat că vagoanele respective îndeplineau condiţiile de casare.

”Contractul de vânzare-cumpărare care face obiectul dosarului anchetat de DIICOT are ca obiect valorificarea prin vânzare a fierului vechi provenit din tăierea a 2450 de vagoane de marfă care îndeplinesc condiţiile de casare şi care nu mai prezintă utilitate funcţională în condiţiile concrete ale activităţii proprii”, se arată în comunicat.

În contextul în care, la sediile centrale şi teritoriale ale companiei au loc percheziţii, fiind o anchetă în curs de desfăşurare, reprezentanţii CFR Marfă au anunţat că ”nu pot face alte declaraţii referitoare la acest subiect”.

Totodată, consiliul de administraţie CFR Marfă ”urmează să adopte o decizie cu privire la numirea unei conduceri interimare a societăţii”.

Mihuţ Crăciun a fost revocat din funcţia de director general al CFR Marfă în decembrie 2016, la şase luni de la numire.

În luna ianuarie, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat că CFR Marfă se află într-o situaţie dificilă, fiind ”un caz delicat” unde nu există progrese, iar ”Sabia lui Damocles” îi atârnă de la Comisia Europeană, din cauză că societăţii i s-ar şters datoriile în urmă cu câţiva ani cu promisiunea din partea statului român că va fi privatizată, ceea ce nu s-a întâmplat.

CFR Marfă a avut pierderi în fiecare an din 2008 până în prezent, cel mai slab rezultat fiind înregistrat în 2009, cu o pierdere de 535 milioane lei. În 2015, afacerile companiei au scăzut cu 13%, până la 800 milioane lei, de la 918,8 milioane lei în 2014.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.